Декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
Заслужений діяч мистецтв України, доктор педагогічних наук, професор.
Федоришин Василь Ілліч.
Оcвіта:
Київська державна консерваторія імені П. І. Чайковського, 1985 р.
Посада:
декан, професор
Наукові ступені і звання:
доктор педагогічних наук
Дисципліни які викладає:
осн.муз.інстр., практикум за кваліфікацією, виконавський практикум, орк.клас, керівництво магістерськими роботами, керівництво аспірантами.
В університеті працює:
з 1990 р.
Кафедра
інструментального та оркестрового виконавства
Федоришин Василь Ілліч / Fedoryshyn Vasyl Illich - декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. Заслужений діяч мистецтв України, доктор педагогічних наук, професор.
Народився 14 вересня 1960 року в с. Йосиповичі Стрийського р-ну Львівської обл.
Професор кафедри інструментального та оркестрового виконавства. Науковий ступінь та звання: доктор педагогічних наук, професор.
Закінчив Дашавську ДМШ (1976, клас М. М. Каліцуна, В. М.Карпича, О. М. Лазаришин), Дрогобицьке музичне училище (1980, клас Е. Я. Ріфмана, М. С. Пуцентело), два курси Дрогобицького педагогічного університету (1980 – 1982, клас диригування Ю. О. Корчинського), Київську консерваторію (1985, клас Б. С. Шуцького).
Київська державна консерваторія імені П. І. Чайковського ИВ-І №024583 від 15.06.1985р. Викладач, соліст оркестру, артист камерного ансамблю. Спеціальність «Струнні інструменти (скрипка, альт)»
Кандидат педагогічних наук (2006 р.), дисертація на тему “Формування виконавської майстерності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі колективного музикування” за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України, професора А.Г.Болгарського. Доцент кафедри оркестрового та інструментального виконавства (2005 р.). http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1855
Доктор педагогічних наук (2014 р.), дисертація на тему “ Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах ” за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання під керівництвом доктора педагогічних наук, професора А.В.Козир. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/6919/Fedoryshyn.pdf?sequence=1
Доктор педагогічних наук. Теорія та методика музичного навчання, ДД№0040968 26.02.2015, рішення Атестаційної колегії від 26.02.2015 МОН України НПУ ім. М.П. Драгоманова
«Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах»
Професор кафедри інструментального та оркестрового виконавства 12ПР № 004596 2006 р. Україна, МОН, рішення атестаційної комісії протокол № 5/20-П від 22.12.2006
Стаж науково-педагогічної діяльності більше 30 років.
З 1990 року працював на посадах викладача, старшого викладача, доцента, професора. Нині декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського (з 2016 року).
Н а г о р о д и / A w a r d s :
Почесна Грамота Верховної ради України 2005р., Почесна Грамота Міністерства освіти і науки України 2012р.
Заслужений діяч мистецтв України” (Указ Президента України №683 від 20.04.2005р.)
Організатор науково-мистецького проекту «Україна в Європейському просторі: спільні цінності освіти та мистецтва», в рамках якого делегація викладачів та студентів НПУ імені М.П.Драгоманова здійснила країнами: Чехія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія, Польща, провівши наукові конференції та концерти.
Федоришин В.І. є ініціатором резонансного мистецького проекту «Чорнобиль – молодь буде пам`ятати» (щорічний Концерт-реквієм), циклу концертів-лекцій, присвячених творчості видатних українських композиторів, концертів творчих колективів та солістів факультету мистецтв у Національній філармонії України.
Камерний оркестр факультету мистецтв під його керівництвом виступає з концертами як в містах України, так і поза її межами (Бельгія, Франція, Австія, Німеччина, Чехія,Польща). Колектив співпрацює з яскравими солістами-інструменталістами, серед яких Євген Ржанов (фортепіано, Німеччина), Чісато Кусунокі (фортепіано, Японія), Жан-Марі Леруа (Франція), Алан Саттон (орган, Англія), Такеші Суда (гітара, Японія), Володимир Кошуба (орган, Україна), Богдана Півненко (скрипка, Україна) а також видатні вітчизняні митці Зеновій Корінець, Святослав Марцинківський, Володимир Шейко, Корнель Сятецький, Степан Дацюк, Іван Гамкало, Володимир Ткачук, Ігор Андрієвський, Микола Михаць, Володимир Дашковський, Володимир Заводіленко та ін.
• Дисципліни
Дисципліни, які викладає: “Практикум за кваліфікацією”, “Основний музичний інструмент”, “Методика викладання дисципліни кваліфікац, “Оркестровий клас”, «Практикум з фахової підготовки», керівництво магістерськими роботами, керівництво аспірантами (докторантами)
• Коло наукових інтересів
Акмеологія мистецької освіти, мистецька педагогіка, методика навчання гри на струнно-смичкових інструментах.
Яремчук Ярина, Каплунова Олена, Клименко Марина, Гожельник Ірина, Буханєвич Вікторія та інші.
Основні наукові праці: наукові здобутки викладені у 70 наукових працях. Серед яких монографія «Акмеологічний розвиток майбутнього вчителя музики в творчому навчальному колективі: теорія і практика; навчальний посібник: Вступ до акмеології мистецької освіти»
Джумеля Андріана Зеновіївна «Формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії засобами пластичного інтонування» http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35368
Хуан Чанхао Методичні засади вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у педагогічних університетах [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія та методика музичного навчання" / Хуан Чанхао ; МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [науковий керівник В. І. Федоришин]. – Суми, 2021. – 20 с. https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11577
Монографії:
Федоришин В.І. Акмеологічний розвиток майбутнього вчителя музики в творчому навчальному колективі: теорія і практика: монографія /Василь Ілліч Федоришин. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – 410 с. (25, 05 др. арк.)
Федоришин В.І. Вступ до акмеології мистецької освіти: навч.-методич. посібник /В.І.Федоришин, А.В. Козир. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 263 с. (13, 86 ум. др. арк.)
Федоришин В.І. Інтегральна система мистецької освіти: етнокультурний напрям розвитку здібностей творчої особистості. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2021. – 580 с. (30, 05 др. арк.)
Навчально-методичні посібники:
«Веснянки» 2 видання (інтегральний підхід). Навчально-методичний посібник – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 102 с. (13, 54 ум. др. арк.)
Хоровий та інструментальний репертуар у мистецькій освіті (інтегральний підхід). Навчально-методичний посібник (на репертуарі композитора Віктора Степурка) – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 220 с. (27, 78 ум. др. арк.)
Сергій Магера - українська душа в оперних портретах. Навчально-методичний посібник. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 280 с. (32, 7 ум. др. арк.)
Федоришин В., Андрущенко Т., Болгарський Д., Кияновська Л., Корінець З., Козир А., Мельник Л., Михаць М., Пиц Б., Степовик Д. Вокальні твори українських композиторів на слова Тараса Шевченка в супроводі камерного оркестру: електронний навчальний посібник. 2-ге вид. 2006р. https://drive.google.com/drive/folders/1GO4hFYxtZb8ClWoMB0rh0Uu1pVdZYkX4?usp=sharing
Протягом всієї навчально-педагогічної та науково-творчої діяльності Василь Федоришин як декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова (ректор – академік В,П. Андрущенко) співпрацює із Національною Академією педагогічних наук України (президент – академік В. Г. Кремінь). Активна участь в українських, так і міжнародних конференціях, полягає в поєднанні виступаючого як доповідача та практичної частини мистецької освіти.
Спільно із відділенням Професійної освіти і освіти дорослих НАПН України (академік-секретар Н. Г. Ничкало) професор В.І.Федоришин проводить концерти-лекторії, де задіяні творчі колективи факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ ім. М.П. Драгоманова, національні творчі колективи України, а також відомі провідні виконавці-солісти світу. За вищезазначеними посиланнями можна переглянути і послухати в теоретичних частинах концертів-лекторіїв (один із них «Михайло Вербицький – духовна спадщина») відомих професорів, член-кореспондентів, академіків НАПН України.
Довгострокова співпраця з Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (директор Л. Б. Лук’янова) стали перший електронний навчально-методичний посібник Федоришин В., Андрущенко Т., Болгарський Д., Кияновська Л., Корінець З., Козир А., Мельник Л., Михаць М., Пиц Б., Степовик Д. «Вокальні твори українських композиторів на слова Тараса Шевченка» в супроводі камерного оркестру, а також навчально-науковий методичний посібник «Веснянки» На сьогоднішній день готується розширене Друге видання методичного посібника «Веснянки», в якому використовуються всі можливості сучасних цифрових технологій.
Співпраця з Інститутом проблем виховання НАПН України (директор, академік – І. Д. Бех) - телевізійний проект «Ніч у музеї – творчі особистості України» (куратор - доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти О.А.Комаровська.) На даний час готуються історичні розвідки для проектів:
«Станіслав Людкевич – 100 років життя», а також «Анатолій Кос-Анатольський – джерело карпатських гір»
Загальна науково-педагогічна концепція В.І. Федоришина «Трансдисциплінарний вимір підготовки фахівців мистецького профілю: міжпредметні зв`язки» яка впроваджена та апробована в навчальному процесі на Факультеті мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ ім. М.П. Драгоманова базується на історичних, різних за напрямками, наукових дослідженнях Національної Академії Педагогічних Наук України.
Федоришин В.І.Дитина і світ музики. Програма і методичні рекомендації / С.Науменко - К.: РМК, - 104 с. Особистий внесок: методичні рекомендації, с. 28-73.
Федоришин В.І.Формування виконавської майстерності майбутніх учителів музики в умовах колективного музикування. /Наука і сучасність. 36. наук, праць, т. 46. - К.: НПУ, 2004. - 130-138.
Федоришин В.І.Моделювання системи формування основ виконавської майстерності майбутніх учителів музики. /Молодь і ринок (Щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету. № 3 (13) -Дрогобич, 2005, с. 131-136.
Федоришин В.І.Веснянки. Методичний збірник. /Рекомендовано до друку Міністерством освіти і науки України. - К.: Вид. Академія, 1997, 15 с.
Федоришин В.І.Формування виконавської майстерності студентів інститутів мистецтв в мовах навчального камерно-оркестрового колективу./Академічне народно-інструментальне мистецтво та вокальні школи Львівщини. - Дрогобич: Коло, 2005, с.270-276.
Федоришин В.І.Методичне забезпечення процесу формування виконавської майстерності вчителів музики. Навчально-методичний посібник. /Рекомендовано до друку Міністерством освіти і науки України. - К.:НПУ, 2005, 52 с.
Федоришин В.І. Педагогічне керівництво спільною діяльністю студентів в умовах навчального камерно-оркестрового колективу /В.І.Федоришин //Наукові записки Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 76. – К.: НПУ, 2008. – С. 252-260.
Федоришин В.І. Творче спрямування підготовки студентів інститутів мистецтв до колективного музикування /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2009. - № 12 (59). – С. 38-42.
Федоришин В.І. Застосування інноваційних методик у підготовці майбутніх учителів музики /Василь Федоришин //Науковий вісник Чернівецького університету: педагогіка та психологія. – Вип. 473. – Чернівці: ЧНУ, 2010. – С. 187-194.
Федоришин В.І. Вплив сугестивних факторів на фахове становлення керівника оркестрового колективу /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2011. - № 2 (73). – С. 47-51. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_2_10
Федоришин В.І. Методичне забезпечення підготовленості студентів інститутів мистецтв до творчого колективного музикування /В.І.Федоришин //Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - № 7 (218). – Луганськ: ЛНУ, 2011. – Частина ІІ. – С. 163-168.
Федоришин В.І. Актуалізація основних принципів мистецького навчання у підготовці майбутнього вчителя музики /В.І.Федоришин//Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. праць. – К., Ніжин: Вид-во ПП Лисенко М.М., 2012.- Випуск 4. – С. 219-226.
Федоришин В.І. Акмеологічний підхід до підготовки керівників творчих навчальних колективів /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2011. - № 11 (82). – С. 71-74.
Федоришин В.І. Розвиток ейдетичних здібностей школярів у творчих колективах/В.І.Федоришин //Навчання і виховання обдарованої дитини: Теорія та практика. Зб. наук. праць. – К., 2011. – Вип. 7. - С. 106-111.
Федоришин В.І. Сутність та специфіка виконавської майстерності викладачів мистецьких дисциплін /В.І.Федоришин //Наукові записки Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 104. – К.: НПУ, 2012. – С. 219-226.
Федоришин В.І. Когнітивно-мотиваційна спрямованість студентів інститутів мистецтв на самореалізацію творчих здібностей /В.І.Федоришин //Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - № 11 (246). – Луганськ: ЛНУ, 2012. – Частина ІІ. – С. 58-63.
Федоришин В.І. Творча самореалізація студентів інститутів мистецтв у процесі колективного музикування/В.І.Федоришин//Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту імені В.О.Сухомлинського: зб. наук. праць. Серія «Педагогічні науки».- Вип. 1.39. - Миколаїв: МНУ, 2012. – С. 340-344.
Федоришин В.І. Діяльнісний аспект підготовки майбутніх учителів музики/В.І. Федоришин //Науковийчасопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Зб. наук. праць. - Випуск 14 (19). – Частина І. – К.: НПУ, 2013. – С. 142-145. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_014_2013_14_36
Федоришин В.І. Акмеологічний аспект підготовки викладачів мистецьких дисциплін у контексті європейського освітнього простору /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2012. - № 10 (93). – С. 50-53. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_10_11
Федоришин В.І. Діагностика акмеологічного розвитку студентів у процесі колективного музикування /В.І. Федоришин//Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту імені В.О.Сухомлинського. Педагогічна освіта: історія, технології, педагогічна майстерність, професіоналізм: зб. наук. праць, Серія «Педагогічні науки». -Вип. 1.40 (92). - Миколаїв: МНУ, 2013. – С. 196-201. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2013_1
Федоришин В.І. Критеріально-рівневий аналіз акмеологічного розвитку студентів інститутів мистецтв /В.І. Федоришин//Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту імені В.О.Сухомлинського. Технології педагогічної освіти: зб. наук. праць, Серія «Педагогічні науки». -Вип. 1.43 (98). - Миколаїв: МНУ, 2013. – С. 97-101. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2013_1
Федоришин В.І. Акмеологічний напрям побудови особистісних стратегій музично-педагогічної діяльності студентів інститутів мистецтв /В.І.Федоришин//Науковийчасопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Зб. наук. праць. – Випуск 16 (21). - Ч. ІІ.– К.: НПУ, 2014. – С. 127-132. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_10_11
Федоришин В.І. Компонентна структура акмеологічної розвиненості майбутніх учителів музики в творчих навчальних колективах /В.І. Федоришин //Наукові записки: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 119. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2014. – С. 170-176. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzped_2014_119_30
Федоришин В.І. Творчий підхід до фахової підготовки майбутнього вчителя музики /В.І. Федоришин //Академічне народно-інструментальне мистецтво та вокальні школи Львівщини: зб. матеріал. наук.-практ. конф. – Дрогобич: Коло, 2008. – С. 128-131.
Федоришин В.І. Розвиток творчої самостійності студентів інститутів мистецтв у процесі колективного музикування. /В.І. Федоришин //Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – 412 с. – С. 77-79.
Федоришин В.І. Інноваційні підходи до організації колективного музикування студентів інститутів мистецтв /В.І. Федоришин //Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VІ мистецько-педагогічних читань пам’яті професора О.П.Рудницької. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – 348 с. – С. 203-204.
Федоришин В.І Використання інноваційних методик у підготовці майбутніх учителів музики до роботи з обдарованими дітьми/В.І.Федоришин //Матеріали ІІІ Міжнародної Науково-практичної конференції «Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал держави(збережена авторська стилістика, орфографія і мова)».- АР Крим:смт. Гаспра, 2010 р. – С. 410-417.
Федоришин В.І Акмеологічний напрям практичної підготовки студентів інститутівмистецтв /В.І. Федоришин //Хорове мистецтво України та його подвижники. Збірник матеріалів Першої міжнародної науково-практичної конференції. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2010. – С. 341-349.
Федоришин В.І. Формування комунікативних умінь викладачів мистецьких дисциплін в інструментальних колективах/В.І. Федоришин//Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VІІ мистецько-педагогічних читань пам’яті професора О.П.Рудницької. – Чернівці: Зелена Буковина, 2011. – С. 199-201.
Федоришин В.І Формування креативності майбутніх учителів музики у процесі колективного музикування /В.І. Федоришин//Хорове мистецтво України та його подвижники. Зб. матеріалів Другої міжнародної науково-практичної конференції. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – С. 364-369.
Федоришин В.І. Підготовка майбутніх учителів музики до роботи з обдарованими дітьми/В.І. Федоришин //Навчання і виховання обдарованої дитини: Теорія та практика. Зб. наук. праць. – К., 2011. –– Вип. 5. С. 101-106.
Федоришин В.І. Формування виконавського апарату у студентів факультетів мистецтв у процесі інтегрованої форми навчання / Міжнародні педагогічно-мистецькі читання пам’яті професора О.П. Рудницької «Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: досвід, інновації, тенденції» Неперервна педагогічна освітаХХІ сторіччя: інновації тенденції Iнститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України - К., 2019. http://ipood.com.ua/novini/neperervna-pedagogichna-osvita-hh-stolittya-dosvid,-innovaci,-tendenci/
• Статті у наукових збірках та колективних монографіях:
Федоришин В.І. Комунікативний підхід до формування виконавської майстерності вчителя музики /В.І. Федоришин //Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г.М. Падалки: колективна монографія. – Вип. І. - К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2010. – С. 284-293.
Федоришин В.І. Професіографічне моделювання діяльності вчителя музики /В.І.Федоришин //VІ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва «Національний мовно-культурний простір України в контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів» - К.: ДАКККіМ, 2009. – 276 с. – С. 148-150.
Федоришин В.І. Креативний аспект підготовки майбутніх учителів музики до виконавської діяльності/В.І.Федоришин //Педагогічна майстерність як система професійно-мистецьких компетентностей. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – С. 177-185.
Федоришин В.І. Використання інноваційних методик у підготовці викладачів мистецьких дисциплін до роботи з обдарованими дітьми. /В.І.Федоришин //Педагогіка і психологія професійної освіти: наук.-метод. журнал. – № 5. – ЛЬВІВ, 2010. – С.126-132.
Федоришин В.І. Комунікативний аспект підготовки викладачів мистецьких дисциплін /В.І.Федоришин//VІІІ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва «Національно-культурний простір України ХХІ ст.: стан і перспективи» - К.: НАКККіМ, 2010. – 508 с. – С. 449-455.
Федоришин В.І. Підготовка студентів інститутів мистецтв до розвитку ейдетичних здібностей дітей в інструментальних ансамблях /В.І.Федоришин //Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. Зб. наук. праць. – К., 2010. – Вип. 3. – С. 99-104.
Федоришин В.І. Комунікативні технології фахової підготовки майбутніх учителів музики /В.І. Федоришин //ІХ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва. - К.: НАКККіМ, 2011. – С. 419-423.
Федоришин В.І. Особливості формування виконавської майстерності майбутніх учителів музики /В.І. Федоришин //Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г.М. Падалки: колективна монографія. - Вип. ІІ. - К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. – С. 294-301.
• Міжнародні публікації, науково-практичні конференції:
Федоришин В.І. Теоретико-методологічна стратегія підготовки викладачів мистецьких дисциплін /В.І. Федоришин //Современные аспекты культурного диалога: Россия-Украина. Выпуск ІІ. – Краснодар: ООО «Просвещение-Юг», 2012. – С.162-168.
Федоришин В.И. Методические основы подготовки учителей музыки к развитию эйдетических способностей школьников /В.И.Федоришин //Всероссийский журнал научных публикаций. Педагогические науки. - № 5 (20). - М.: ООО «Миррея», 2013. – С. 65-69.
Федоришин В.І. Комунікативно-поведінкова характеристика підготовки майбутніх фахівців до музично-продуктивної діяльності/В.І.Федоришин //Современные аспекты культурного диалога: Россия-Украина.Выпуск ІІІ. – Краснодар: ООО «Просвещение-Юг», 2013. – С.140-146.
Федоришин В.И. Информационно-коммуникативные технологии акмеологического развития будущих учителей музыки/Василий Федоришин //Художественное развитие в социо-культурном контексте ХХІ ст. //EDUCATIA ARTISTICA IN CONTEXTUL MEDIULUI SOCIAL-CULTURAL AL SEC.AL XXI-LEA. –Chisinau: Sagius-Grafic, 2014. - 228 p. – С. 100-105.
Федоришин В.І. Проективно-акмеологічний напрям підготовки студентів інститутів мистецтв до керівництва інструментальними ансамблями /Василь Федоришин //Львівсько-ряшівські наукові зошити (Lwowsko-rzesrowskiezeszytynaukowe)№ І. - Lwow-Rzeszow:UhiwersytetRzeszowsks, 2013. - С. 247-251.
Федоришин В.И. Методы и приемы подготовки будущих учителей музыки к практической деятельности в школе/Василий Федоришин. Серия «Педагогика и методика».–Пекин: PEDAGOGY, 09.2014. – (Китай).– С. 32-35.
Федоришин В.І. Україна в контексті європейської культури 2016р.
Анкета для здобувачів освіти третього рівня вищої освіти Доктор філософії щодо ОНП 014 Середня освіта (музичне мистецтво) https://forms.gle/nsDQDx4WNUdzaff36
• для працівників
Анкета для науково-педагогічних працівників щодо ОНП 014 Середня освіта (музичне мистецтво) третього рівня вищої освіти Доктор філософії https://forms.gle/DPr4dtwe58QHQfbMA
• для роботодавців
Анкета для роботодавців щодо якості ОНП 014 Середня освіта (музичне мистецтво) третього рівня вищої освіти Доктор філософії https://forms.gle/wpSujqUE7iyWFbgi9
• для випускників
Анкета для випускників щодо ОНП 014 Середня освіта (музичне мистецтво) третього рівня вищої освіти Доктор філософії https://forms.gle/vBT5kiLkciJvN2k26