Cоколова Ольга Валеріївна / Olha Sokolova - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. На факультеті мистецтв працює з 1989 року і по теперішній час.
Навчалася у Донецькому державному музичному училищі по класу спеціального фортепіано у Панасенко Б. І. (диплом з відзнакою).
Вищу освіту отримала у Київській державній консерваторії імені П. І. Чайковського по класу спеціального фортепіано у проф. Рощиної А. К. (1989); кваліфікації за дипломом: концертний виконавець, викладач фортепіано, концертмейстер, соліст камерного ансамблю.
У 1999-2002 рр. навчалась в аспірантурі НПУ імені М. П. Драгоманова.
У 2004 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Методичні основи інтеграції мистецьких знань у підготовці майбутніх учителів музики і художньої культури» за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання музики та музичного виховання (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Рудницька Оксана Петрівна).
У 2017-2019 рр. член спеціалізованої вченої ради НПУ імені М.П. Драгоманова із захисту кандидатських і докторських дисертацій К 26.053.24 зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання.
Входить у групу розробників Освітньо-професійної програми «Музичне мистецтво»: Галузь знань 02 «Культура і мистецтво»; Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»; Кваліфікація «Магістр музичного мистецтва»
Викладач з понад 30-річним стажем роботи в музично-педагогічній галузі, автор понад 50 наукових та навчально-методичних праць, у тому числі, розміщених у науково-метричних базах SCOPUS та Web of science.
Викладає дисципліни: основний музичний інструмент та додатковий музичний інструмент (фортепіано), концертмейстерський клас, практикум з фахової підготовки; практикум за кваліфікацією; керує дослідницькою діяльністю бакалаврів, магістрів та аспірантів, науково-дослідною практикою магістрів; читала курси «Художньо-естетичний розвиток дитини» для бакалаврів спеціальності «Дошкільна та початкова освіта»; «Науковий семінар» для магістрів спеціальності 024 «Хореографія». Здійснює керівництво науково-дослідницькою практикою студентів, а також бакалаврськими, магістерськими та дисертаційними дослідженнями.
• Авторська методика
Методика викладання основного музичного інструменту (бакалаврат) та практикуму за кваліфікацією (магістратура) базується на основних засадах і принципах навчання гри на фортепіано у відповідності до класичної європейської та української фортепіанних шкіл, здобутків сучасної світової та вітчизняної педагогіки і психології музичного мистецтва та виконавства.
• Наукові інтереси
Інтегративні напрями розвитку сучасної мистецької освіти; психолого-педагогічні проблеми музично-виконавської діяльності піаністів; теорія і методика інструментально-виконавської (фортепіанної) підготовки студентів; питання удосконалення професійної підготовки майбутніх викладачів хореографічних дисциплін.
Є постійним членом журі Всеукраїнського (нині міжнародного) фестивалю-конкурсу учнів мистецьких шкіл «Пролісок».
У 2017 році була членом журі міжнародного конкурсу музикантів-інструменталістів “Prize of Lanchiano» у м. Ланчіано (Італія).
Багато років виконувала обов’язки відповідальної за роботу з іноземними студентами факультету мистецтв. Є членом Вченої ради факультету мистецтв, відповідає за профорієнтаційну роботу на факультеті мистецтв імені Анатолія Авдієвського.
Входить до складу спеціалізованої Вченої ради по захисту кандидатських дисертацій за спеціальністю «Теорія та методика навчання» (образотворче мистецтво).
Є членом Вченої ради факультету мистецтв та між кафедрального наукового семінару факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського.
Є членом ДЕК у магістрів-музикантів заочної форми навчання.
У 1997-2005 роках разом зі студентами класу здійснювала творчий проект, який складався з низки тематичних лекцій-концертів, присвячених бесідам про музику, видатним музичним подіям, творчим портретам композиторів та ін.
У науковому доробку статті, тези конференцій, навчальні посібники, навчальні програми, методичні рекомендації, Хрестоматія навчально-педагогічного репертуару, колективна монографія та ін.), керує науковою роботою студентів бакалаврату, магістратури, аспірантури; здійснює рецензування магістерських досліджень та кандидатських дисертацій (понад 30), виступала офіційним опонентом на захисті кандидатських дисертацій (2); є рецензентом навчальних посібників, нотних видань (4).
• Публікації
- Соколова О.В. Перспективне слухове мислення як основа виконавської діяльності музиканта-інструменталіста // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Зб. Наук. Праць. – Вип. 22 (27). – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2017. – С. 123-127.
- Omelchenko, A., Grigoryeva, V., Sokolova, О., & Vientseva, N. (2019). Methodological Principles of PolyArtistic Education of a Person in the Integrated Education System. Journal of History Culture and Art Research, 8(1), 128-135.doi:http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v8i1.189
http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/1897
- Harashchenko Larysa, Komarovska Oksana, Маtviienko Olena, Ovsiienko Liudmyla, Pet'ko Lyudmila, Shcholokova Olga, Sokolova Olga. Models of corporate education in the United States of America // Journal of Entrepreneurship Education (JEI). USA. 2019. Vol: 22 Issue: 3. P. 1−7. Print ISSN: 1098-8394. Online ISSN: 1528-2651. Indexed in SCIMAGO, SCOPUS,CiteFactor, DRJI, UGC, SIS
https://www.abacademies.org/articles/Models-of-corporate-education-1528-2651-22-3-385.pdf
- Соколова О.В. Методи активізації художньо-емоційного сприйняття учнів на заняттях з фортепіано // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Зб. Наук. Праць. – Вип. 26. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. – С. 145-151.
- Olga Sokolova, Olena Polataiko. PEDAGOGICAL FASILITATION AS A MEAN OF EFFECTIVE FORMINGTEENAGERS’ MOTIVATION FOR CHOREOGRAPHIC ACTIVITY97 Education, Law, Business: Collection ofscientific articles. - Cartero Publishing House, Madrid, Spain, 2020. - 104 p;
-
Соколова О. В. Методичні поради з вивчення та інтерпретації фортепіанної музики композиторів КНР: для студентів музично-педагогічних факультетів, учителів, методистів, музикантів-виконавців. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоман-ва, 2017. – 28 с.
-
Традиції та сучасність: фортепіанні твори українських композиторів 21 століття: Навчальний посібник /Бордюк О.М., Глазунова І.К., Соколова О.В. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. – 115с.
-
Соколова О. В. Інтеграція мистецьких знань у контексті етно- та полікультурної освіти майбутніх учителів музичного мистецтва / Інтегральна система мистецької освіти: етнокультурний напрям розвитку здібностей творчої особистості6 колективна монографія. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 2021. С. 84-106.
-
Соколова О. В., Лі Мен. Розвиток музичних здібностей у світлі провідних концепцій музичного виховання дошкільників та молодших школярів / Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 11, К. : Вид-во НПУ, 2017. – С. 176-182.
-
Соколова О. В. Алєксєєнко О. Основні процеси музичної пам’яті особистості // Проблеми сучасної мистецької освіти. – Вип. 9, К.: Вид-во НПУ, 2017. – С. 8-13.
-
Соколова О. В., Ієвлєва А. Зміст музично-пізнавальної діяльності молодших школярів на заняттях з хореографії // Проблеми сучасної мистецької освіти. – Вип. 9, К.: Вид-во НПУ, 2017. – С. 58-63.
-
Соколова О. В., Куц Д. Формування музичного сприйняття у старшокласників-піаністів шкіл мистецтв як психолого-педагогічна проблема // Проблеми сучасної мистецької освіти. – Вип. 9, К.: Вид-во НПУ, 2017. – С. 75-82.
-
Соколова О. В. Лі Цзіньцзи. Педагогічні умови ефективної організації та управління колективною хореографічною діяльністю молодших школярів // Проблеми сучасної мистецької освіти. – Вип. 9, К.: Вид-во НПУ, 2017. – С. 89-94.
-
Соколова О. В., Мамедов Е. Художньо-історичні аспекти розвитку традицій виконавства народно-сценічного танцю // Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 12, К : Вид-во НПУ, 2018. – С. 136-142.
-
Соколова О. В., Дун Цзяньбін Педагогічні умови формування художнього мислення підлітків засобами сучасної китайської хореографії // Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 13, К : Вид-во НПУ, 2018. – С. 158-163.
-
Соколова О. В., Гао Саньсінцзи. Педагогічні умови реалізації принципу театральності Павла Вірського у роботі з дитячими хореографічними колективами // Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 13, К : Вид-во НПУ, 2018. – С. 68-74
-
Соколова О. В., Лукашук О. Сучасна українська музики як об’єкт пізнавального інтересу учнів середніх класів шкіл мистецтв // Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 13, К : Вид-во НПУ, 2018. – С. 238-244.
-
Соколова О. В., Хо Сінянь. Світові системи музично-ритмічного виховання молодших школярів у вимірах сучасної педагогіки мистецтва // Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 13, К : Вид-во НПУ, 2018. – С. 408-414.
-
Соколова О. В., Лінь Сясі. Методи активізації інтересу учнів-піаністів старших класів шкіл мистецтв до сучасної китайської музики // Проблеми сучасної мистецької освіти: Матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. – Вип. 17, К : Вид-во НПУ, 2020. – С. 203-209.
-
Соколова О. В., Шапатава І. Грузинский танец как художественно-культурный феномен нации / Хореографічна культура і освіта: проблеми та перспективи: Зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, Київ 30 квітня – 1 травня 2019р. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. С.113-116.
-
Соколова О. В., Короткевич К. Є. Структура умінь навчальної самоорганізації суб’єктів хореографічної освіти / Матеріали 4 Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Наука 3 тисячоліття: пошуки, проблеми, процеси розвитку». – Бердянськ : Вид-во БДПУ, 2020. – С. 85-86.
-
Соколова О.В. Педагогічні умови організації поліхудожнього виховання учнів на заняттях з фортепіано // Збірник наукових матеріалів LXІV міжнародної науково-практичної інтернет-конференціх el-conf.com.ua «Пріоритетні напрями розвитку науки» 5 квітня 2021 р. м. Вінниця. Частина 2, С. 121-125.
-
Соколова О. В. Інтеграція мистецьких знань як умова ефективної підготовки майбутніх викладачів хореографічних дисциплін / Хореографічна культура і освіта: проблеми та перспективи: Зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, Київ 14 – 15 травня 2021р. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021, С.76-80.
-
Луо Йуксі, О. Соколова. Соціально-історичні та духовно-естетичні передумови розвитку мистецтва modern. Проблеми сучасної мистецької освіти. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. Вип. 18, 2021. С.81-86.
-
Сунь Цзицінь, О. Соколова. Педагогічні умови формування сприйняття сучасної китайської музики в учнів на заняттях з фортепіано. Проблеми сучасної мистецької освіти. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. Вип. 18, 2021. С.140-145.
-
Сюй Біньао, О. Соколова. Сучасна українська музика як засіб активізації сприймання учнів-піаністів шкіл мистецтв. Проблеми сучасної мистецької освіти. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. Вип. 18, 2021. С. 152-157.
-
Чень Цюнань., О. Соколова. Роль класичного танцю у розвитку хореографічних здібностей молодших школярів. Проблеми сучасної мистецької освіти. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. Вип. 18, 2021. С. 162-167.