КОЗИР Алла Володимирівна (28 травня 1953 р.) – доктор педагогічних наук (2009 р.), професор кафедри методики музичного виховання та хорового диригування Інституту мистецтв Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова (2011 р.), завідувач кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування факультету мистецтв (2016 р.).
Народилася у місті Києві, з відзнакою закінчила Київське державне музичне училище імені Р.М.Глієра (1975 р.) та Київську державну консерваторію імені П.І.Чайковського (1981 р.) за спеціальністю диригент хору, викладач диригентсько-хорових дисциплін. Після закінчення КДК імені П.І.Чайковського з 01.08.1981 працює на кафедрі методики музичного виховання, співу та хорового диригування Київського державного педагогічного інституту імені О.М.Горького. З 1983 по 1986 роки – навчання в очній аспірантурі при Київському педагогічному інституті імені О.М.Горького, в 1987 році – захист кандидатської дисертації на тему: «Формування стилю педагогічного керівництва хоровим колективом (на матеріалі музично-педагогічних факультетів педагогічних інститутів)» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки. У 1991 році присвоєно вчене звання доцента методики музичного виховання, співу та хорового диригування, відмінник освіти України (2000 р.). З 2003 по 2006 – навчання в докторантурі Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання. 9 вересня 2009 року захистила докторську дисертацію на тему: «Теорія і практика формування професійної майстерності вчителів музики в системі багаторівневої освіти» за спеціальностями: 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання; 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Секретар вченої ради Інституту мистецтв Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова (до 2014 р.), Вчений секретар спеціалізованої вченої ради Д 26.053.08 НПУ імені М.П.Драгоманова (2006-2014 рр.). Голова спеціалізованої вченої ради Д 26.053.08 НПУ імені М.П.Драгоманова (з 2014 р.)
Під науковим керівництвом А.В. Козир захищено понад 80 дипломних та магістерських робіт та 17 кандидатських дисертації (Є.Проворова, З.Софроній, І.Парфентьєва, Чжай Хуань, І.Топчієва, А.Бондаренко, Цзян Лібінь, Бай Шаожун, Д.Бондаренко, Лі Сянчжень, І.Гавран, Я.Романчук, Сунь Лінян, В.Міщанчук та ін.), дві докторські дисертації (В.І. Федоришин, В.М. Лабунець) за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання.
Навчальне навантаження складається з курсу лекцій для магістрантів з акмеології мистецької освіти, методики музичного виховання для студентів факультетів мистецтв та спецкурсу для магістрів «Основи фахової майстерності викладачів мистецьких дисциплін», а також хорове диригування, керівництво аспірантами, докторантами.
У науковому доробку більше 150 науково-методичних праць з питань теорії, історії та методики підготовки майбутніх учителів музики до продуктивної діяльності з музично-естетичного виховання школярів. Серед них монографія: «Професійна майстерність учителів музики: теорія та практика формування в системі багаторівневої освіти». – К.: Вид-во НПУ імені М.Драгоманова, 2008. – 378 с.; Навчально-методичні посібники з грифом МОН України: «Вступ до акмеології мистецької освіти» (у співавторстві з В.Федоришиним). – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012 – 247с.; «Рейтингова система формування основ професійної майстерності майбутніх учителів музики» – К.: Логос, 2004. – 48 с., «Концептуальні засади формування основ професійної майстерності майбутніх учителів музики» – К.: Логос, 2007. – 107 с.; статті у провідних фахових наукових виданнях; статті у міжнародних збірках наукових праць; у зарубіжних виданнях; а також статті у збірниках міжнародних конференцій; методичні рекомендації та програми.
Наукова редакція колективної монографії: Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г.М. Падалки.- К.: НПУ, 2010. – 360 с.; друге вид., 2011 р.
Нагороджена Почесним знаком МОН України «Софія Русова» (2009 р.) та медаллю «За наукові досягнення» імені Г.Костюка: психолого-педагогічні науки (2012 р.).