Мета і завдання навчальної дисципліни – вивчити вікові особливості морфо-функціональних змін дитячого організму, вплив навчальної діяльності та умов навчання на організм учнів, ознайомити студентів з здоров’язберігаючими складовими життєдіяльності. Сформувати розуміння вмілого використання методологічних підходів відповідно до вікових особливостей формування організму дітей і підлітків при викладанні.
Загальні характеристики дисципліни
|
Навчальне навантаження з дисципліни
|
Методи навчання і форми контролю
|
Галузь знань
(шифр, назва)
0401 Природничі науки
|
Кількість кредитів – 3 ЄКТС
|
Методи навчання
Лекції із застосуванням таблиць та муляжів. Лабораторні заняття.
|
Спеціальність
(код, назва)
6.040102 Біологія
|
Загальна кількість годин -90
|
Денна
|
Заочна
|
Освітній рівень
бакалавр
(бакалавр/магістр)
|
Лекції:
|
16
|
8
|
Семінарські (практичні) заняття:
|
Статус дисципліни
(Нормативна/вибіркова)
вибіркова
|
|
4
|
Лабораторні заняття:
|
Форми поточного контролю
Модульні контрольні роботи
|
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2
|
16
|
-
|
Індивідуальна робота:
|
Семестр ІV
|
-
|
-
|
Самостійна робота:
|
Тижневе навантаження (год.)
- аудиторне: 2 годин
- самостійна робота: 4 год.
|
58
|
78
|
Форма підсумкового контролю
Залік
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:
|
Мова навчання – українська
|
1/2
|
1/7
|
Передумови навчання
Біологія людини
|
Програма навчальної дисципліни: загальні закономірності росту та розвитку дитячого організму. Загальна будова та вікові функціональні особливості формуючих, регулюючих та соматичних систем дитячого організму. Фізичний і психічний розвиток дитини. Фізіологічні основи адаптації дітей до природних та соціально-психологічних факторів середовища. Вплив чинників навчального середовища та учбової діяльності на організм учнів. Фізіологічно-гігієнічної основи організації навчально-виховного процесу.
Бібліографія: 1.Хоменко Б.Г., Дідков О.М. Анатомія і фізіологія дитячого організму / Київ, 2004, 381с. 2. Маркасян А.А. Вопросы возрастной физиологии / Москва “Просвещение”, 1974, 223с. 3. Сапин М.Р., Брыксина З.Г. Анатомия и физиология детей и подростков / Москва, “Академия”, 2004, 454с.
Методичне забезпечення: Протягом лекцій студентам роздаються конспекти лекцій з актуальної тематики, демонструються таблиці, моделі, схеми. На лабораторних заняттях вирішуються ситуаційні задачі з проблематики майбутньої педагогічної діяльності.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: Необхідні загальні знання з біології людини.
Лектор: Лебединець Наталія Віталіївна, к.б.н., доцент.
Факультет: Природничо-географічної освіти та екології.
Адреса: 01010, м.Київ, вул.Пирогова, 9, телефон: 239-30-47