освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів
за спеціальностями 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
та 025 Культура і мистецтво, 024- Хореографія
факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
||
Галузь знань: 01 Освіта 02 Культура і мистецтво |
Кількість кредитів -3 ЄКТС |
Методи навчання: Лекції із застосуванням мультимедійних засобів навчання, практичні і лабораторні заняття. |
||
Спеціальність: 014 Середня освіта (музичне мистецтво) 025 Музичне мистецтво 024 Хореографія |
Загальна кількість годин- 90 |
Форми поточного контролю: Модульні контрольні, тестові завдання, ситуаційні задачі |
||
Денна |
Заочна |
|||
Освітній рівень:бакалавр |
Лекції (год) |
Форма підсумкового контролю: Екзамен (залік) |
||
20 |
||||
Варіативна |
Семінарськи(практичні) заняття |
|||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом: курс 3 |
10 |
|||
Семестр: 6 |
Лабораторні заняття (год) |
|||
Тижневе навантаження(год) -аудиторна: 30 -самостійна: 60 |
Індивідуальна робота(год) |
|||
Мова навчання- українська |
Самостійна робота(год) |
|||
60 |
|
|||
Співвідношення аудиторних годин і СРС |
||||
Передумова навчання Анатомія, фізіологія людини |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни: формування особистості вчителя, озброєного знаннями та уміннями з основ медичних знань у невідкладних станах, які необхідні для забезпечення збереження здоров’я учнів, отримання студентами необхідного об’єму знань про основні поняття з розділу «Пропедевтики внутрішніх хвороб» та принципи надання першої медичної допомоги у невідкладних станах що виникають при хворобах внутрішніх органів та інфекційних хворобах при травмах.
Програма навчальної дисципліни: невідкладні стани що виникають при хворобах внутрішніх органів, отруєннях, алергічних реакціях, психоневрологічних порушеннях. Основи інфекційних хвороб, їх попередження. Повітряно-крапельні, кишкові і кров’яні інфекції. Поняття про хвороби шкіри. Кровотечі, їх види, реанімація, поранення
Бібліографія: 1.Крістман В.М. Внутрішні хвороби з елементами догляду за хворими: навчальний посібник.-К.:Медицина, 2007, – 323 с. 2. Передерій В.Г. Клінічні лекції з внутрішніх хвороб.-К.: Манускрипт, 2006. – 97.
Методичне забезпечення: конспекти лекцій, методичні розробки лабораторних занять, презентації.
Зауваження: необхідні загальні знання анатомії, фізіології внутрішніх систем організму людини та дитини.
Лектор: проф.. Кривич Ірина Пантеліївна
Факультет: Педагогіки і психології.
Адреса: 01054, м.Київ, вул.Тургенівська8/14, , телефон: 4864140
АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Основи медичних знань
освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальностями 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) та 025 Культура і мистецтво, 024- Хореографія факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
Програма з « Основ медичних знань» спрямована на формування у освідченої людини знань та умінь оперативно оцінювати за загальноприйнятими ознаками стан хворого або потерпілого учня, визначати необхідний обсяг долікарської медичної допомоги та без зволікань надавати її з метою попереджень можливих ускладнень або летального наслідку.
Програма складається з лекційного і практичного курсів. Найважливішими формами навчання є практичні та лабораторні заняття, які забезпечують набуття студентами практичних умінь і навичок щодо надання невідкладної долікарської допомоги.
Лекційний курс передбачає отримання студентами необхідного мінімуму знань про причини, ознаки, перебіг хвороб та невідкладних станів, про способи надання долікарської медичної допомоги у будь яких умовах, про роль профілактичних заходів у попередженні розвитку патології.
На лабораторних і практичних заняттях студенти засвоюють практичні вміння і навички надання долікарської медичної допомоги відповідно до рівня вимог, що встановлюються освітньо-кваліфікаційною характеристикою фахівця в галузі педагогічної освіти.
Семінарські заняття служать для обговорення та аналізу тем, які пропонуються студентам для самостійної підготовки.
Згідно з вимогами програми студенти повинні знати:
- питання загальної та особистої гігієни;
- основні ознаки патологічних станів у дітей дошкільного і шкільного віку;
- ознаки клінічної і біологічної смерті, основи реанімації;
- основи надання допомоги при деяких патологічних станах (опіках, відмороженнях, ушкодженнях електричним струмом, отруєннях, переломах, кровотечах, пораненнях тощо) і раптових захворюваннях у звичайних умовах та екстремальних ситуаціях;
- основи долікарської діагностики, класифікацію раптових захворювань (у тому числі епідемічних процесів) та патологічних стані;
- техніку надання долікарської допомоги в різних умовах, спрямовану на попередження ускладнень та порятунок потерпілого.
Студенти повинні вміти:
- Володіти навичками діагностики раптових захворювань та патологічних станів (володіти навичками реанімації, вимірювати температуру тіла, артеріальний тиск, визначати та оцінювати пульс, дихання тощо);
- Володіти технікою надання долікарської допомоги при травмах, кровотечах, утопленнях, задусі, ураженнях різними хімічними і фізичними факторами та при отруєннях;
- Розпізнавати ознаки та надавати першу допомогу при укусах змій, отруйних комах, собак та інших тварин;
- Володіти технікою десмургії, транспортної іммобілізації та тимчасової зупинки кровотеч;
- Володіти технікою беззондового промивання шлунку, очисної клізми, застосування компресів, банок, гірчичників, льоду, ванн(місцевих та загальних), ін’єкцій, інгаляцій;
- Користуватись доступними лікарськими препаратами;
- Володіти навичками введення доступних лікарських препаратів в організм хворого при невідкладних станах(зовнішнє, внутрішнє, парентеральне);
- Володіти правилами роботи в умовах стихійного лиха чи екстремальних ситуацій;
- Використовувати набуті знання не тільки в побуті та особистому житті, а й у повсякденній роботі з дітьми.
Після успішного складання заліку (екзамену) не менше 80 балів студенти мають можливість отримати сертифікат для немедичних працівників з надання невідкладної медичної допомоги.