освітньо-професійної програми підготовки магістрів за спеціальністю 025 Культура і мистецтво факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 025 Культура і мистецтво (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання
Лекції із застосуванням аудіо та відео слайдів. Семінарські заняття.
|
|
Спеціальність 025 Музичне мистецтво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
20 |
5 |
||
Семінарські (практичні) заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
6 |
4 |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю
Модульні контрольні роботи, |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 4 (2017) |
- |
- |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр VII |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 3години - самостійна робота: |
64 |
81 |
Форма підсумкового контролю
Залік
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/1,7 |
1/8 |
|
Передумови навчання історія музики, музична психологія, художня культура, методика викладання художньої культури |
Мета і завдання навчальної дисципліни - ознайомлення майбутніх вчителів мистецтва з творчістю як процесом діяльності, в якому створюються якісно нові матеріальні та духовні цінності, визначення ролі творчості у педагогіці мистецтва. Опрацювання запропонованих тем, а також організовані семінарські заняття будуть сприяти формуванню креативних якостей і творчої активності студентів, необхідних їм у майбутній професійній діяльності.
Студент повинен знати характерні риси творчості, особливості творчого сприймання, умови формування творчості в навчальному процесі.
Студент повинен уміти визначити творчі здібності учнів різних вікових категорій, створювати позитивні ситуації для їх успішної творчої діяльності.
Програма навчальної дисципліни: Творчість як феномен культурної діяльності людини. Інтерпретація поняття «творчість» у психологічній та педагогічній літературі. Наукові підходи та принципи навчання творчості у педагогіці мистецтва. Характеристика творчої діяльності (художнє, аналітичне мислення). Розвиток творчих здібностей засобами різних видів мистецтва. Індивідуалізація навчання – основа розвитку творчої особистості. Методи творчого розвитку учнівської молоді у мистецькій діяльності.
Бібліографія:
- 1. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей. М.: «Академия», 2002. Докшицер Т. Путь к творчеству/ Т. Докшицер.-М.:Муравей,1999.-216 с. 3. Дроздова М.А. Психологія мистецтва: навч. посібник – Ніжин:Аспект-Поліграф, 2006.-104 с. 4. Ермолаева-Томина Л.Б. Психология художественного творчества: Учебное пособие для вузов / Л.Б. Ермолаева-Томина.- 2-е изд.-М.: Академический проект: Культура, 2005.- 304 с.5. Ильин В.П. Психология творчества, креативности, одаренности - СПб.: Питер, 2009.- 448 с. 6. Мелик-Пашаев А.А. Педагогика искусства и творческие способности. 1981. 7. Петрушин В. И. Психология и педагогика художественного творчества: уч. пособие для вузов. - М.: Академический проект, гаудеамус, 2006. 409 с. 8. Романець В. Психологія творчості: навч. посібник.- 2-ге вид. доп.-К.:Либідь,2001,- 287 с. 9. Щолокова О.П. Методика викладання світової художньої культури. - Вид-цтво НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007,- 193 с.
Методичне забезпечення:
Протягом лекцій та семінарських занять студентам пропонуються відео записи зразків творчості у різних видах мистецтва.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: необхідні знання з історії музики, музичної психології, художньої культури, методики викладання художньої культури
Лектор: Щолокова Ольга Пилипівна, доктор педагогічних наук, професор
Факультет: факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського.
Адреса: 01010, м.Київ, вул.Тургенєвська, 11.телефон: 486-99-36.
АНОТАЦІЯ
на дисципліну за вибором
«Основи художньої творчості»
освітньо-професійної програми підготовки магістрів за спеціальностями 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) та 025 Культура і мистецтво, 024- Хореографія факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
Викладач – д.п.н., професор, зав. кафедри
педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства
Щолокова О.П.
Сучасні світові тенденції в галузі педагогіки вищої школи засвідчують зростання вимог до професійних та особистісних якостей майбутніх вчителів. Високий рівень освітніх стандартів, нові прогресивні технології, загальне інформаційне середовище створюють передумови для переосмислення змісту навчання у напрямку особистісно-орієнтованої парадигми.
Наукові дослідження доводять, що сучасна освіта залежить не стільки від кількості знань, скільки від рівня індивідуальної культури вчителя, від його здатності орієнтуватися в нестандартних ситуаціях. Освіченість в сучасному розумінні передбачає гнучкий і прроектно-орієнтований інтелект, здатність особистості до позитивної комунікації, установку на соціальну відповідальність. Суспільству сьогодні потрібні яскраві, оригінальні, думаючі, знаючі та успішні в своїх справах учителі. Ця гуманістична концепція відштовхується від ідеї самоцінності особистості, її здатності до творчого розвитку. Вона відбивається у педагогічному мисленні, а творча спрямованість навчання проникає у різні сфери освітніх явищ, надаючи \и нового зафарбування.
Безумовно, успішна професійна діяльність вчителя мистецьких дисциплін не можлива поза розвинутого індивідуально-творчого потенціалу. Ціннісний аспект такої діяльності засновується на системі прийомів самоудосконалення, способах відбору відповідних рішень, які забезпечують самореалізацію у професійній діяльності. В цій ситуації важливим завданням підготовки фахівців в галузі мистецької освіти стає формування у студентів творчої активності, створення психолого-педагогічних умов для постійного розвитку креативних якостей.
Метою представленого навчального курсу є ознайомлення студентів мистецьких дисциплін з основними поняттями, теоріями і завданнями в галузі мистецької творчості. До його змісту входять такі теми:
- Творчість як феномен культурної діяльності людини.
- Інтерпретація понять «творчість» і «мистецька творчість» у психолого-педагогічних дослідженнях.
- Особливості творчого процесу в мистецтві: творче мислення.
- Характерні риси творчої особистості.
- Розвиток творчих здібностей засобами різних ви дів мистецтва.
- Індивідуалізація навчання – основа розвитку творчої особистості.
- Методи творчого розвитку учнівської молоді.
Опрацювання запропонованих тем, а також продумані і правильно організовані семінарські заняття в курсі «Основи художньої творчості» будуть сприяти формуванню творчої активності і креативних якостей студентів, необхідних їм у майбутній професійній діяльності.