освітньо-професійної програми підготовки магістрів галузі знань 02 Культура і мистецтво за спеціальностями 025 Музичне мистецтво та 024 Хореографія факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ імені М.П Драгоманова
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 02 Культура і мистецтво (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції, лекції-бесіди, лекції--дискусії, лекції-концерти, . практичні і семінарські заняття |
|
Спеціальність (код, назва) 025 Музичне мистецтво; 024 Хореографія |
Загальна кількість годин -90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
20 |
8 |
||
Семінарські (практичні) заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
6 |
4 |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю
контрольні роботи, тестування, творчі завдання |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 (2019) |
- |
- |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр III |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 1,5 год/ тиж - самостійна робота: 3,7 год/ тиж. |
64 |
78 |
Форма підсумкового контролю Залік
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1 / 2,4 |
1 / 6,5 |
|
Передумови навчання Загальнопедагогічна та фахова підготовленість з методики музичної освіти |
Мета і завдання навчальної дисципліни – формування у майбутніх викладачів методичної компетентності в роботі зі студентами мистецьких спеціальностей; оволодіння теорією і практикою мистецько-педагогічної роботи. Студент повинен знати методологічні та організаційно-методичні засади мистецької педагогіки, володіти методикою роботи з творами мистецтва, педагогічною технікою для розв’язання методичних задач.
Програма навчальної дисципліни: Мистецька педагогіка як наука та практика в контексті методичних категорій. Методична система викладання мистецьких дисциплін: структура, принципи побудови та функціонування. Методика педагогічної роботи над твором мистецтва. Викладач як суб’єкт художньо-педагогічної дії. Педагогічна техніка та художньо-професійна рефлексія викладача. Методика самопрезентації. Мистецько-педагогічна ергономіка.
Бібліографія: 1. Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с. 2. О.П.Рудницька. Педагогіка: загальна та мистецька:навч. посіб. - Тернопіль, 2005. –360 с. 3. Ростовський О.Я. Теорія і методика музичної освіти: Навч. посіб. – Тернопіль, 2011. – 640 с.
Методичне забезпечення: демонстрація відеоматеріалів навчальних занять зі студентами та концертних виступів, ілюстрація творів музичного та хореографічного мистецтва, робота з електронними підручниками та посібниками.
Реєстрація на навчальну дисципліну(для дисциплін за вибором): шляхом анкетування.
Зауваження: Необхідно володіти фаховими та методичними компетентностями, передбаченими професіограмою бакалавра мистецтва.
Лектор: Бодрова Тетяна Олександрівна, професор, кандидат педагогічних наук.
Факультет: факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського.
Адреса: 01010, м.Київ, вул. Тургенєвська, 11, телефон: 486-99-36
АНОТАЦІЯ
на дисципліну за вибором
„Методика викладання мистецьких дисциплін у ВНЗ”
освітньо-професійної програми підготовки магістрів за спеціальностями 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) та 025 Культура і мистецтво, 024- Хореографія факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
Викладач – к.п.н., професор кафедри
теорії та методики музичної освіти,
хорового співу і диригування
Бодрова Т.О. Предметом вивчення дисципліни за вибором „Методика викладання мистецьких дисциплін у ВНЗ” є методичні засади набуття магістрантами досвіду викладання дисциплін мистецького циклу у закладах педагогічної освіти.
Міждисциплінарні зв’язки: “Педагогіка вищої школи”, “Методика викладання дисциплін кваліфікації”, “Педагогіка мистецтва”, “Практикум за кваліфікацією”, “Виконавський практикум”.
Програма дисципліни за вибором „Методика викладання мистецьких дисциплін у ВНЗ” складається з двох змістовних модулів:
Модуль 1. Теоретико-методичні засади викладання мистецьких дисциплін у ВНЗ. Мистецька педагогіка як наука та практика в контексті методичних категорій. Методична система викладання мистецьких дисциплін: структура, принципи побудови та функціонування. Сучасні художньо-педагогічні технології у навчальному процесі ВНЗ (інтерактивна, ігрова, проблемного навчання, тьюторська, проективного художньо-педагогічного моделювання навчальних занять, художньо-педагогічної драматургії, сугестопедачна, ситуативна).Організаційно-методичні основи навчального заняття з мистецтва. Методика роботи над твором мистецтва.
Модуль 2. Викладач як суб’єкт художньо-педагогічної взаємодії. Особистість викладача мистецьких дисциплін: суб’єкт-суб’єктний вимір. Режисура художньо-педагогічної дії. Педагогічна техніка та професійна рефлексія викладача мистецьких дисциплін. Методичні механізми мистецько-педагогічної ергономіки. Методика самопрезентації.
Метою викладання дисципліни є формування в майбутніх викладачів мистецьких дисциплін методичної компетентності в роботі зі студентами мистецьких спеціальностей.
Основні завдання:
- формування у майбутніх фахівців обізнаності у методичному апараті мистецької педагогіки та особливостей професійної діяльності викладача мистецьких дисциплін;
- формування у магістрантів професійно-педагогічних умінь (конструктивних, організаційних, комунікативних, оцінних) в моделюванні навчального процесу, а також в організації та проведенні занять;
- розвиток якостей по збереженню здоров’я, умінь самовдосконалення та саморегуляції.
Основні результати навчання та компетентності, які вони формують:
№ з/п |
Результати навчання |
компетентності |
1. 2. 3. 4. 5. |
Знати основні мистецькі технології у вирішенні завдань підготовки майбутніх учителів музики; теоретичні основи викладання музичних дисциплін (у відповідності до кваліфікації) Вміти застосовувати основні мистецькі технології у викладанні предмету за кваліфікацією. Знати технологію розробки навчального заняття (у відповідності до кваліфікації); Вміти розробити конспект лекційного (практичного, семінарського) заняття та провести його, поєднуючи традиційні та сучасні художньо-педагогічні методики.
Знати основні методи науково-дослідної роботи Вміти проводити науково-педагогічні дії з проблеми магістерського дослідження Знати систему методів викладання мистецьких дисциплін методичні засади організації та проведення мистецько-виховних заходів зі студентською аудиторією; Вміти володіти комплексом мистецько-педагогічних методів, пов’язаних з організацією навчального процесу,стимулюванням навчальних дій, контролем та оцінкою досягнень студентів. Знати психолого-педагогічні основи самовдосконалення та самоорганізаціїособистості викладача Володіти уміннями самостійної музично-творчої та педагогічної діяльності
|
здатність до розуміння сутності мистецьких технологій та їх адекватного використання в практиці роботи зі студентами здатність проектувати та здійснювати реалізацію поставлених виробничих мистецько-педагогічних завдань у різних формах навчально-виховної роботи зі студентами здатність до реалізації дослідних завдань за допомогою системи методів експериментальної роботи
здатність до художнього проектування та здійснення мистецько-виховних завдань за допомогою комплексу методів у різних формах і видах мистецько-виховної роботи здатність до самостійних творчих педагогічних дій, прагнення до самовдосконалення |