освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів
за спеціальностями 024 Хореографія
факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання та форми контролю |
Галузі знань 02 Культура і мистецтво |
Кількість кредитів 3 |
Методи навчання словесні: розповідь, пояснення, бесіда, лекція, обговорення, поточний коментар; наочні: показ, демонстрація, ілюстрація, відео метод; практичні: творчі завдання.
|
Спеціальність 024 Хореографія |
Загальна кількість годин - 90 |
|
Денна 90 Заочна 90 |
||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції – 18 / 8 |
|
Семінарські (практичні) заняття 16 / 2 |
||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
Лабораторні заняття - |
Форми поточного контролю модуль |
3 рік навчання |
Самостійна робота 56 / 80 |
|
Семестр 5 |
||
Тижневе навантаження: - аудиторне - 2 - самостійна робота – 3 |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС 1 / 2
|
Форма підсумкового контролю - залік |
Мова навчання - українська |
Мета і завдання навчальної дисципліни – ґрунтовне ознайомлення студентів з професійною хореографічною термінологією, що дає змогу для подальшого застосування її у практичній професійній діяльності майбутнього педагога-хореографа.
Студент повинен знати техніку виконання рухів та відповідність конкретному хореографічному терміну. Студент повинен уміти користуватися спеціальною літературою, професійно записувати комбінації, етюди, композиції з використанням хореографічної термінології.
Програма навчальної дисципліни: Термінологія класичного танцю. Виникнення та формування термінології. Основні поняття, елементи, терміни класичного танцю. Узагальненість термінології класичного танцю.
Бібліографія:
- Ваганова А.Я. Основы классического танца Л.Искусство, 1980.
- Костровицкая В. Сто уроков классического танца Л. Искусство, 1972.
- Цветкова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю в школі.- К., 1998.
Методичне забезпечення: Протягом занять студентам демонструються відеоматеріали.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: Необхідні знання з класичного, народно-сценічного та сучасного танцю.
Лектор: ст. викладач Мялківська Світлана Андріївна
Факультет: факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського.
Адреса: 01010, м.Київ, вул.Тургенєвська, 11.телефон: 486-99-36.
АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Хореографічна термінологія
освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальністю 024- Хореографія факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського
НПУ імені М.П Драгоманова
І. Основна мета засвоєння курсу – ґрунтовне ознайомлення студентів з професійною хореографічною термінологією, що дає змогу для подальшого застосування її у практичній професійній діяльності майбутнього педагога-хореографа.
ІІ. Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців даної спеціальності.
Курс «Хореографічна термінологія» надає студентам можливість ознайомитись із технікою виконання рухів та відповідності конкретному хореографічному терміну, синонімізацією термінології різних шкіл класичного танцю та різних напрямків та стилів хореографії.
ІІІ. Завдання дисципліни надати студентам ґрунтовні знання у термінологічному словнику хореографічної культури.
ІV. Основні знання та уміння, яких набуває студент після опанування даної дисципліни
Результати навчання:
- засвоєння термінів і понять хореографічного мистецтва;
- застосування хореографічної термінології в процесі практичної діяльності;
- вміння використовувати знакову хореографічну систему термінів у навчальній та практичній діяльності;
- вміння розрізняти термінологію різних шкіл класичного танцю, а також різноманітних напрямків та стилів хореографічного мистецтва;
Здобуті компетентності:
Здатність до викладання хореографічних дисциплін;
Здатність застосовувати вербальний коментар щодо виконання вправ та екзерсисів з використанням хореографічних термінів у лаконічній та доступній формі.
ІV. Короткий зміст дисципліни
Тема 1. Вступ. Історична довідка. Поняття хореографічної термінології, її види. Умовні поняття в хореографії.
Тема 2. Варіативність та відмінність хореографічної термінології. Основні поняття в хореографії.
Тема 3. Різновиди та позначення battemens та ronds de jambes.
Тема 4. Різновиди та позначення положень рук, Potr de bras. Позначення зв’язуючих та допоміжних рухів.
Тема 5. Термінологічне позначення стрибків та заносок; турів та інших видів обертів.
Тема 6. Система запису в хореографічних формулах танцювальної комбінації та уроку хореографії.
VІ. Назва кафедри та викладацький склад, який буде забезпечувати викладання курсу
Кафедра хореографії, старший викладач Мялківська Світлана Андріївна.
VІІ. Обсяги навчального навантаження та терміни викладання курсу :
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS (18 – лекції, 16 – семінари, 56 – самостійна робота).
Дисципліна викладається у 5 семестрі.
VІІ. Основні інформаційні джерела до вивчення дисципліни
Рудольф фон Лабан. Система запису танцю. Лабанотация. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.rz.uni-frankfurt.de/driesbec/LABANE.htm. – Загол. з екрану. Цветкова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю : підручник / Л. Ю. Цветкова. – 3-вид. перероб. та доп. – Київ : Альтерпрес, 2010. – 324 с.VІІІ.Система оцінювання:
Поточний контроль: оцінювання виконання завдань на семінарських заняттях, оцінювання 1 модульної контрольної роботи, виконання творчих індивідуальних завдань.
Підсумковий контроль: залік у 5 семестрі.