Програма творчого конкурсу з музики (025 Музичне мистецтво, бакалаврат) 2023 рік
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА
Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського
“Затверджено” “Рекомендовано”
На засіданні Приймальної комісії Вченою радою факультету мистецтв
УДУ імені Михайла Драгоманова імені Анатолія Авдієвського
Протокол № .. від «» -------- 2023р. Протокол № 10 від «17» квітня 2023р. Голова Приймальної комісії Голова Вченої ради
Андрущенко В. П. ___________ Федоришин В. І.
ПРОГРАМА
творчого конкурсу
З МУЗИКИ
для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства
при вступі на навчання для здобуття ступеня
б а к а л а в р а
на базі повної середньої освіти
Для спеціальності: 025 - Музичне мистецтво
Київ – 2023
ПРОГРАМА З МУЗИКИ
На спеціальність “Музичне мистецтво” приймаються особи, які мають повну загальну середню освіту та відповідну фахову підготовку.
Абітурієнти, які вступають на факультет мистецтв, повинні скласти творче випробування з гри на музичних інструментах (фортепіано, баян, скрипка, акордеон, бандура, гітара, духові та ударні інструменти); вокального випробування; пройти співбесіду.
Під час проведення іспитів з музичного інструменту абітурієнти повинні продемонструвати майстерне художнє виконання трьох музичних творів, різних за жанром та стилем: поліфонічний твір, твір великої форми, п’єсу або етюд.
Вокальне випробування передбачає виразне виконання вокального твору під власний акомпанемент та української народної пісні без супроводу (a capella).
Співбесіда проводиться з питань музичної теорії, творчості композиторів (твори яких виконуються), особистісних музичних інтересів та нахилів.
Орієнтовний репертуар з музичного інструменту
ФОРТЕПІАНО
- Поліфонічний твір (приблизна складність): И. С. Бах Прелюдії та фуги з «Добре темперованого клавіру», Частини з сюїти, партіти; М. Скорик Прелюдії та фуги; В.Задерацький Прелюдії та фуги; Ф. Мендельсон Прелюдія та фуга мі мінор та ін.
- Твір великої форми (приблизна складність): М. Клементі, Д. Скарлатті, Й. Гайдн, В. Моцарт, Л. Бетховен, Д. Бортнянський, Ф. Шуберт – Сонати за вибором (І частина або всі інші); варіаційні цикли.
- П'єса кантиленного характеру українського чи зарубіжного композитора або етюд інструктивного характеру (приблизна складність): К.Черні ор. 299,740; 1.Крамер, А. Лешгорн, І. Кобилянський Етюди), художнього рівня: В. Барвінський, В. Косенко, М. Мошковський, Ф. Шопен, Л. Шитте, Ф. Ліст Етюди.
БАЯН, АКОРДЕОН
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність – Й.С.Бах. ДТК. Прелюдія та фуга; Г. Гендель Хоральна прелюдія).
- Твір великої форми (приблизна складність - В.Золотарьов. Соната №2; В. Кусяков. «Осінні за малюнки»; А. Білошицький. Партита № 3; М. Різоль. Концертні варіації на тему укр.нар.пісні «Дощик»).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Л. Ревуцький. Прелюд; Ф. Мендельсон. Пісня без слів), етюд або п’єса технічного спрямування.
СКРИПКА
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність -Й.С.Бах. Партита № 3. Govote en Ronde. Соната № 1. Adagio, Presto).
- Твір великої форми (приблизна складність - Ф. Мендельсон Концерт для скрипки з оркестром e-moll; К.Сен-Санс Концерт № 23; В. Моцарт. Концерти № 3, 4, 5; М.Брук. Концерт № 1).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Н.Паганіні. «Кантабіле»; Б. Лятошинський. «Мелодія», М. Скорик «Мелодія»). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – М. де Фалья. «Іспанський танець»).
БАНДУРА
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність - Й.С.Бах Прелюдія до-мажор; Й. С. Бах «Сіціліана»; М. Дремлюга «Прелюдія і фуга»).
- Твір великої форми (приблизна складність - Г. Гембер. Варіації на тему укр. нар. пісні «Марина»; К. Мясков. Концертна п'єса для бандури та фортепіано» на тему укр. нар. пісні «Вечір на дворі». В. Петренко Сонатина на тему укр. нар. пісні «Ой, важу я, важу»).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – М. Дремлюга. «Романс»; М. Лисенко. «Хвилина розпачу»). Або етюд технічного спрямування (приблизна складність – О. Незовибатько. «Прелюдія»).
ГІТАРА
- Поліфонічний твір (приблизна складність -Й. С. Бах. Прелюдія та фуга ля-мінор. Adagio і Fuga-allegro з «Sonata for violin Solo №l BWV10017).
- Твір великої форми (приблизна складність - А. Барріос. Vals Op.8, №4. Ф.Сор. Rondo з «Grande Sonate», op. 22-).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – оригінальний твір для гітари /наприклад,). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – Н. Альфонсо. Етюд для Ільзи, Н. Альфонсо.- Е. Пухоль. «Джміль»).
Тривалість гри на музичних інструментах з творчого конкурсу з музики до 12 хвилин.
Вокальне випробування
Абітурієнт повинен виконати два різнохарактерних за формою і змістом вокальних твори.
- Вокальний твір під власний акомпанемент (приблизна складність – К. Стеценко «Плавай, плавай, лебідонько»; П. Майборода «Стежина», «Пісня про вчительку»; А.Пашкевич «Мамина вишня»; Я.Стеценко «Зоре моя вечірня»; Е.Гріг «Захід сонця»; О. Колодуб «Вишиванка»).
- Народна пісня без супроводу (a capella) (приблизна складність – укр. нар. пісні та їх обробки: В.Заремба «Дивлюсь я на небо»; В.Косенко «Взяв би я бандуру»; О.Чишко «Дощик, дощик»; М.Віленський «У вишневому садочку», «Стоїть явір над водою»).
Тривалість вокального випробування з творчого конкурсу з музики –
до 8 хвилин.
Загальна тривалість відповіді з творчого конкурсу з музики до
20 хвилин на одного абітурієнта.
Критерії оцінки знань і вмінь абітурієнта на творчому конкурсі з музики
освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр
025 Музичне мистецтво
(загальний обрахунок рейтингової оцінки за 200-х бальною системою)
За шкалою університету |
Визначення |
Характеристика відповідей абітурієнта |
||
Вокальне випробування |
Гра на музичних інструментах |
|||
0-99 бали |
Низький |
Невиразно і інтонаційно нечисто виконані обидва твори. Незбалансоване співвідношення звучання мелодії та акомпанементу. Неартистичне виконання обох творів. Відсутність початкових вокально-технічних навичок (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). |
Технічно недосконале виконанння всіх творів. Відсутність відчуття форми. Неволодіння педалізацією. Малохудожнє виконання всіх творів. Темпово-ритмічна нестабільність. |
|
100-139 балів |
Задовільний |
Здоровий голосовий апарат. Недостатньо артистистичне виконання обох творів. Нечисто і невиразно виконаний один твір. Відсутність співацької постави. Часткова відсутність початкових вокально-технічних навичок. Недостатній рівень художнього виконання творів без урахування стильових особливостей. Недостатній рівень технічного виконання двох творів. Недостатньо виразне інтонування звучання двох творів. |
Недостатній рівень технічного виконання одного твору. Наявність відчуття форми, але недостатньо виразне інтонування звучання одного твору. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна стабільність. |
|
140-169балів |
Достатній |
Здоровий голосовий аппарат. Початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). Співацька постава. Недостатньо чисто і виразно виконаний один твір. Недостатньо артистистичне виконання одного твору з двох. |
Недостатній рівень технічного виконання одного твору. Наявність відчуття форми, але недостатньо виразне інтонування звучання одного твору. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна нестабільність. |
|
170-200 балів |
Високий |
Здоровий голосовий аппарат. Співацька постава. Початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). Збалансоване співвідношення звучання мелодії та акомпанементу. Артистистичне та інтонаційно чисте і виразне виконання обох творів. |
Технічно досконале виконанння всіх творів з урахуванням їхніх стильових особливостей. Наявність відчуття форми та виразного інтонування звучання. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна стабільність. |
Якщо абітурієнт під час вступного випробування з творчого конкурсу набрав від 0-99 балів, то дана кількість балів вважається недостатньою для допуску в участі у конкурсному відборі до Факультету мистецтв УДУ імені Михайла Драгоманова.
Оцінювання рівня знань абітурієнтів проводиться кожним із членів предметної комісії окремо, відповідно до критеріїв оцінювання. Загальний бал оцінювання рівня знань абітурієнта виводиться за результатами обговорення членами комісії особистих оцінок відповідей абітурієнтів. Бали (оцінки) вступного фахового випробування (творчого конкурсу) виголошуються головою предметної комісії усім абітурієнтам, хто брав участь у випробуванні після закінчення іспиту.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ СПІВБЕСІДИ
Предметна комісія аналізує результати співбесіди методом експертної оцінки та колегіально приймає рішення: «рекомендовано до зарахування» або «не рекомендовано до зарахування».
Програма творчого конкурсу з музики (014 середня освіта, бакалаврат) 2023 рік
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА
Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського
“Затверджено” “Рекомендовано”
На засіданні Приймальної комісії Вченою радою факультету мистецтв
УДУ імені Михайла Драгоманова імені Анатолія Авдієвського
Протокол № .. від «» -------- 2023р. Протокол № 10 від «17» квітня 2023р. Голова Приймальної комісії Голова Вченої ради
Андрущенко В. П. ___________ Федоришин В. І.
ПРОГРАМА
т в о р ч о г о к о н к у р с у
з музики
для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства
при вступі на навчання для здобуття ступеня
бакалавра
на базі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня
молодшого спеціаліста
галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
спеціальність : 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
Київ – 2023
ПРОГРАМА
З МУЗИКИ
На спеціальність 014 – Середня освіта “Музичне мистецтво” (2 роки навчання) приймаються особи, які мають здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста ( муз. коледж, пед. коледж, училище культури).
Абітурієнти, які вступають на факультет мистецтв, повинні скласти творче випробування з гри на музичних інструментах (фортепіано, баян, скрипка, акордеон, бандура, гітара, духові та ударні інструменти); вокального випробування; пройти співбесіду.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
- Під час проведення іспитів з основного інструменту абітурієнти повинні продемонструвати майстерне художнє виконання трьох музичних творів, різних за жанром та стилем.
- Виразне виконання вокального твору під власний акомпанемент та української народної пісні без супроводу (a capella).
- Співбесіда проводиться з абітурієнтами з питань творчості композиторів (твори яких виконуються), а також особистих музичних інтересів, уподобань.
Орієнтовний репертуар
Гра на музичних інструментах
ФОРТЕПІАНО
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність - Й.С.Бах Прелюдії та фуги з «Добре темперованого клавіру», Частини з сюїти, партіти; Ф.Мендельсон Прелюдія та фуга мі мінор; М. Скорик Прелюдія та фуга F-dur ).
- Твір великої форми (приблизна складність - Й. Гайдн, В. Моцарт. Сонати за вибором. І частина або всі інші; Л. Бетховен. Сонати приблизної складності - №№ 1, 5, 6, 9, 25 або інші).
- П'єса кантиленного характеру українського або зарубіжного композитора. Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність - К.Черні, опус 299. А. Лешгорн, Ор.66. Й. Крамер та ін.).
БАЯН, АКОРДЕОН
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність – И.С.Бах. ДТК. Прелюдія та фуга; Г. Гендель Капрічіо).
- Твір великої форми (приблизна складність - В.Золотарьов. Соната №2. В. Кусяков. «Осінні за малюнки», А. Білошицький. Партита № 3; М. Різоль. Концертні варіації на тему укр. нар. пісні «Дощик»).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Л. Ревуцький. Прелюд; К. Мясков. Поема; Ф. Мендельсон. Пісня без слів; М. Лисенко «Без тебе, Олесю»). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – В.Зубицький «Коломийки»; М. Різоль Фантазія на теми укр. нар. пісень та танців).
СКРИПКА
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність – Й. С.Бах. Партита № 2. Alemanda, Giga; Партита № 3. Govote en Ronde; Соната № 1. Adagio, Presto ).
- Твір великої форми (приблизна складність - Ф.Шпор. Концерт № 9, 11; Ф.Мендельсон. Концерт для скрипки з оркестром, e-moll. К.Сен-Санс. Концерт № 23.В.А.Моцарт. Концерт № 3, 4, М.Брук. Концерт № 1.)
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Ф. Крейснер (в стилі Г. Пуньяні) «Прелюдія і Алегро»; Н. Паганіні. «Контабіле». Б. Лятошинський. «Мелодія»). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – М. Левицький. «Українська рапсодія»; М. де Фалья. «Іспанський танець»).
БАНДУРА
- Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність - Й.С.Бах. «Прелюдія» до-мажор; Й.С.Бах. «Сіціліана»; М. Дремлюга. «Прелюдія і фуга»).
- Твір великої форми (приблизна складність - Г. Гембера. «Варіації на тему укр. нар. пісні «Марина». К. Мясков. «Концертна п'єса для бандури та фортепіано» на тему укр. нар. пісні «Вечір на дворі». В. Петренко «Сонатина» на тему укр. нар. пісні «Ой, важу я, важу»).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – М. Дремлюга. «Романс». М.Лисенко. «Хвилина розпачу»). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – О.Незовибатько. «Прелюдія»).
ГІТАРА
- Поліфонічний твір у перекладі для гітари (приблизна складність -Й.С.Бах. Прелюдія та фуга ля-мінор. Adagio і Fuga-allegro з «Sonata for violin Solo №l BWV10017).
- Твір крупної форми (приблизна складність - К. Смага. Варіації на тему російської народної пісні «Вот мчится тройка почтовая». М.Висоцький. Варіації на тему російської народної пісні «Ах ты, матушка, голова болит»).
- П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – оригінальний твір для гітари /наприклад, А. Барріос. Vals Op.8, №4. Ф.Сор. Rondo з «Grande Sonate», op. 22). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – Н. Альфонсо. Етюд для Ільзи Альфонсо. Е.Пухоль. Джміль).
Тривалість гри на музичних інструментах з творчого конкурсу з музики -
15 хвилин.
Вокальне випробування
Абітурієнт повинен виконати два різнохарактерних вокальних твори за формою і змістом:
- Пісня під власний акомпанемент (приблизна складність – К.Стеценко «Плавай, плавай. Лебідонько»; П.Майборода «Стежина», «Пісня про вчительку»; А.Пашкевич «Мамина вишня»; К. Стеценко «Зоре моя вечірня»; Е.Гріг «Захід сонця»; О.Колодуб «Вишиванка»).
- Пісня без супроводу (a capella) (приблизна складність – укр. нар. пісні та їх обробки: В.Заремба «Дивлюсь я на небо»; В.Косенко «Взяв би я бандуру»; О.Чишко «Дощик, дощик»; М.Віленський «У вишневому садочку», «Стоїть явір над водою»).
Тривалість вокального випробування з творчого конкурсу з музики –
10 хвилин.
КРИТЕРІЇ
оцінки знань і вмінь абітурієнта на творчому конкурсі
(освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр)
014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
Загальний обрахунок рейтингової оцінки за 200-х бальною системою
За шкалою університету |
Визначення |
Характеристика відповідей абітурієнта |
|
Вокальне випробування |
Гра на музичних інструментах |
||
0-99 бали |
Низький |
Невиразно і інтонаційно нечисто виконані обидва твори. Незбалансоване співвідношення звучання мелодії та акомпанементу. Неартистичне виконання обох творів. Відсутність початкових вокально-технічних навичок (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). |
Технічно недосконале виконанння всіх творів. Відсутність відчуття форми. Неволодіння педалізацією. Малохудожнє виконання всіх творів. Темпово-ритмічна нестабільність. |
100-139 балів |
Задовільний |
Здоровий голосовий апарат. Недостатньо артистистичне виконання обох творів. Нечисто і невиразно виконаний один твір. Відсутність співацької постави. Часткова відсутність початкових вокально-технічних навичок. |
Недостатній рівень художнього виконання творів без урахування стильових особливостей. Недостатній рівень технічного виконання двох творів. Недостатньо виразне інтонування звучання двох творів. |
140-169балів |
Достатній |
Здоровий голосовий аппарат. Початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). Співацька постава. . Недостатньо чисто і виразно виконаний один твір. Недостатньо артистистичне виконання одного твору з двох. |
Недостатній рівень технічного виконання одного твору. Наявність відчуття форми, але недостатньо виразне інтонування звучання одного твору. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна стабільність. |
170-200 балів |
Високий |
Здоровий голосовий аппарат. Співацька постава. Початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). Збалансоване співвідношення звучання мелодії та акомпанементу. Артистистичне та інтонаційно чисте і виразне виконання обох творів. |
Технічно досконале виконанння всіх творів з урахуванням їхніх стильових особливостей. Наявність відчуття форми та виразного інтонування звучання. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна стабільність. |
Якщо абітурієнт під час вступного випробування з творчого конкурсу набрав від 0-99 балів, то дана кількість балів вважається не достатньою для допуску в участі у конкурсному відборі до Факультету мистецтв УДУ імені Михайла Драгоманова.
Оцінювання рівня знань абітурієнтів проводиться кожним із членів предметної комісії окремо, відповідно до критеріїв оцінювання. Загальний бал оцінювання рівня знань абітурієнта виводиться за результатами обговорення членами комісії особистих оцінок відповідей абітурієнтів. Бали (оцінки) вступного фахового випробування (творчого конкурсу) виголошуються головою предметної комісії усім абітурієнтам, хто брав участь у випробуванні після закінчення іспиту.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ СПІВБЕСІДИ
Предметна комісія аналізує результати співбесіди методом експертної оцінки та колегіально приймає рішення: про «рекомендовано до зарахування» або «не рекомендовано до зарахування».
12.10.2021 "Під Покровою твоєю, Богородице"

03.10.2021. День працівників освіти! Happy World Teachers' Day (UNESCO)

1.10.2021. Зі святом музики! International Music Day
![]() Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету ім.М.П.Драгоманова щиро вітає всіх із цим святковим Днем музики! |
ПРОЛІСОК - 2022 - PROLISOK fest
Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського інформує, що всі події 2022 року, пов’язані з XIII Міжнародним конкурсом-фестивалем "ПРОЛІСОК", переносяться на 2023 рік.
ОРГКОМІТЕТ
Кафедра педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства
Автор ідеї, художній керівник – д.п.н., професор Ольга Пилипівна Щолокова
Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Координатор: Maksym ZABARA
Email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Поселення у гуртожиток
2021-2022 н.р.: Графік поселення студентів факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського у Гуртожиток №3 (вул. Маршала Тимошенка 2ж)
25 серпня - 6,4 курси
26 серпня - 3 курс
27 серпня - 2 курс
30 серпня -1,5 курси
Оплата за 10 місяців становить 5200 (нагадуємо, що оплата проводиться не менше, ніж за півроку проживання)
...Велика втрата... Скрипниченко Вадим Іванович
...Велика втрата i душевний бiль...
Завчасно, на 48 роцi життя пішов у засвіти наш друг і товариш Скрипниченко Вадим Іванович.
Музикант і науковець, який зробив вагомий вклад у розвиток музичної освіти України. Свідченням цього є багаторічна, високопрофесійна робота талановитого виконавця, педагога та оркестрового диригента. Плідна творчість В.І.Скрипниченка відзначена званням професора і державною нагородою "заслужений діяч естрадного мистецтва України".
Вадим Іванович залишив по собі плоди своїх добрих справ, які понесли в життя його випускники. Завдяки йому акордеоністи та баяністи нашого факультету стали відомими за межами України. Він був одним із організаторів фестивально-конкурсного руху як в Україні, так і за її межами, постійно працював в журі міжнародних та всеукраїнських конкурсів. За ініціативність і цілеспрямованість, доброту і турботу Вадим Іванович здобув любов і пошану всього колективу, в якому працював з 2007 року. За 14 років він багато встиг зробити. Його високий професіоналізм, яскрава музична обдарованість, організаторський талант, людяність та енергійність надихали колег та студентів.
У сімейній радості і любові разом з Наталією Анатоліївною Скрипниченко зростив доньку, для якої Вадим Іванович був і залишиться прикладом гідного життя. Нехай добрий, світлий спомин про Вадима Івановича назавжди залишиться у серцях рідних, колег, друзів, усіх, хто його знав, любив та шанував.