Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань Згідно з навч.планом (шифр, назва) |
Кількість кредитів 3 ЄКТС |
Методи навчання Лекції із застосуванням презентацій, аудіо- , відеосупроводу, технічних засобів навчання
Семінарські заняття |
|
Спеціальність Згідно з навч.планом (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень бакалавр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
16 |
8 |
||
Семінарські заняття: |
|||
Статус дисципліни (нормативна/вибіркова) Згідно з навч.планом |
6 |
4 |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю Модульні контрольні роботи, опитування, тестування, індивідуальні творчі завдання |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом Згідно з навч.планом |
|
- |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр Згідно з навч.планом |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: - самостійна робота: |
68 |
78 |
Форма підсумкового контролю залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/3 |
1/6 |
|
Передумови навчання Педагогіка і психологія вищої школи |
Мета і завдання навчальної дисципліни: ознайомити слухачів з основними положеннями нормативного та правового регулювання організації навчального процесу у закладах вищої освіти України; теоретичними основами та методами побудови організаційних структур управління навчальним закладом, контролю результатів педагогічної діяльності, впровадження інновацій в освітній процес; принципами планування навчально-виховного процесу; засадами формування структури колективу, мотивації педагогічної праці; основами професійної культури та її складових керівників навчального закладу. Особлива увага при вивченні курсу акцентована на сучасних підходах щодо організації навчального процесу у закладах вищої освіти України, які зорієнтовані на модернізацію вищої освіти до європейських вимог.
Програма навчальної дисципліни: становлення та розвиток науки управління в галузі освіти; навчальний заклад як об’єкт управління; керівництво колективом, потенціал колективу, атестація науково-педагогічних кадрів; стиль керівництва і продуктивність роботи; навчальний час студента і робочий час викладача, культура та гігієна праці; правові засади регулювання діяльності навчального закладу.
Бібліографія: 1. Інноваційний менеджмент: навч. посібник / В.О. Василенко, В.Г. Шматько; за ред. В.О. Василенка. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 440 с.
- Карамушка Л.М. Психологія управління /Л. М. Карамушка. - К. : Міленіум, 2003. – 344 с.
- Карамушка Л.М. Формування конкурентоздатної управлінської команди (на матеріалі діяльності освітніх організацій) : Монографія / Карамушка Л.М., Філь О.А. ‑ К. : Фірма «ІНКОС», 2007. - 268 с.
- Коломінський Н.Л. Психологія педагогічного менеджменту: навчальний посібник / Н. Л. Коломінський. ‑ К. : Вища школа, 1996. - 260 с.
- Конституція України. – К. : Український Центр Правничих Студій, 2006. – 124 с.
- Мармаза О.І. Менеджмент освітньої організації / О. І. Мармаза. – Х.: ТОВ «Щедра садиба», 2017. – 126 с.
- Педагогіка вищої школи: підручник / АПН України; Інститут вищої освіти / ВП Андрущенко, ІД Бех, ІС Волощук, ОВ Глузман, НВ Гузій, НМ Дем’яненко; за ред. ВГ Кременя, НМ Дем'яненко. - К.: Педагогічна думка, 2009.
- Сорочан Т.М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика [Монографія] / Т.М. Сорочан. – Луганськ : Знання, 2005. – 384 с.
- Шпалінський В.В. Психологія управління: Навч. посібник для керівників навчальних закладів, практик. психологів, вчителів та вихователів / В.В. Шпалінський, К.А. Помазан – Харків : Веста : Видавництво «Ранок», 2002. - 128 с.
- Управління навчальним закладом : Підручник для магістрантів педагогічних університетів / С.Г. Немченко, О.Б. Голік, О.А. Кри-вильова, ОВ. Лебідь. - Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. - 516 с.
- Хриков Є.М. Управління навчальним закладом [Текст] : навчальний посібник для ВНЗ / Є.М. Хриков. - К. : «Знання», 2006. - 365 с.
Методичне забезпечення: Програми навчальної дисципліни, презентації до тем, авторські лекції, навчальні посібники та підручники, електронна бібліотека кафедри.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: Необхідні знання з педагогіки і психології вищої школи.
Лектор: канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи Задорожна О. М.
Анотація навчальної дисципліни
Організація і управління навчальним процесом у вищому навчальному закладі
Шифр дисципліни ВВ2.1.01
Мета і завдання навчальної дисципліни: ознайомити слухачів з основними положеннями нормативного та правового регулювання організації навчального процесу у закладах вищої освіти України; теоретичними основами та методами побудови організаційних структур управління навчальним закладом, контролю результатів педагогічної діяльності, впровадження інновацій в освітній процес; принципами планування навчально-виховного процесу; засадами формування структури колективу, мотивації педагогічної праці; основами професійної культури та її складових керівників навчального закладу. Особлива увага при вивченні курсу акцентована на сучасних підходах щодо організації навчального процесу у закладах вищої освіти України, які зорієнтовані на модернізацію вищої освіти до європейських вимог.
Програма навчальної дисципліни: становлення та розвиток науки управління в галузі освіти; навчальний заклад як об’єкт управління; керівництво колективом, потенціал колективу, атестація науково-педагогічних кадрів; стиль керівництва і продуктивність роботи; навчальний час студента і робочий час викладача, культура та гігієна праці; правові засади регулювання діяльності навчального закладу.
Бібліографія:
- Інноваційний менеджмент: навч. посібник / В.О. Василенко, В.Г. Шматько; за ред. В.О. Василенка. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 440 с.
- Карамушка Л.М. Психологія управління /Л. М. Карамушка. - К. : Міленіум, 2003. – 344 с.
- Карамушка Л.М. Формування конкурентоздатної управлінської команди (на матеріалі діяльності освітніх організацій) : Монографія / Карамушка Л.М., Філь О.А. ‑ К. : Фірма «ІНКОС», 2007. - 268 с.
- Коломінський Н.Л. Психологія педагогічного менеджменту: навчальний посібник / Н. Л. Коломінський. ‑ К. : Вища школа, 1996. - 260 с.
- Конституція України. – К. : Український Центр Правничих Студій, 2006. – 124 с.
- Мармаза О.І. Менеджмент освітньої організації / О. І. Мармаза. – Х.: ТОВ «Щедра садиба», 2017. – 126 с.
- Педагогіка вищої школи: підручник / АПН України; Інститут вищої освіти / ВП Андрущенко, ІД Бех, ІС Волощук, ОВ Глузман, НВ Гузій, НМ Дем’яненко; за ред. ВГ Кременя, НМ Дем'яненко. - К.: Педагогічна думка, 2009.
- Сорочан Т.М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика [Монографія] / Т.М. Сорочан. – Луганськ : Знання, 2005. – 384 с.
- Шпалінський В.В. Психологія управління: Навч. посібник для керівників навчальних закладів, практик. психологів, вчителів та вихователів / В.В. Шпалінський, К.А. Помазан – Харків : Веста : Видавництво «Ранок», 2002. - 128 с.
- Управління навчальним закладом : Підручник для магістрантів педагогічних університетів / С.Г. Немченко, О.Б. Голік, О.А. Кри-вильова, ОВ. Лебідь. - Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. - 516 с.
- Хриков Є.М. Управління навчальним закладом [Текст] : навчальний посібник для ВНЗ / Є.М. Хриков. - К. : «Знання», 2006. - 365 с.
Методичне забезпечення: Програми навчальної дисципліни, презентації до тем, авторські лекції, навчальні посібники та підручники, електронна бібліотека кафедри.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: Необхідні знання з педагогіки і психології вищої школи.
Лектор: канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи Задорожна О. М.