Програма додаткового вступного випробування (співбесіди)

для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства

при вступі на навчання осіб, які мають диплом молодшого спеціаліста здобутого за іншою спеціальністю для здобуття ступеня бакалавра

напрям підготовки 0202 «Мистецтво»

спеціальність 6.020204 – «Музичне мистецтво»

Київ - 2017

Музична педагогіка та виховання«Бакалавр»

Your text...

ПРОГРАМА З МУЗИКИ

Для спеціальності «Музична педагогіка та виховання»

освітньо-кваліфікаційний рівень «Бакалавр»

на базі загальної середньої музичної освіти та молодшого спеціаліста

(музична школа)

Абітурієнти, які вступають до Факультету мистецтв повинні скласти творче випробування з:

1. Гри на музичних інструментах (фортепіано, баян, скрипка, акордеон, бандура, гітара).

2. Вокального випробування.

3.  Сольфеджіо, теорії та музичної літератури.

          До вступних іспитів з фаху будуть допущені абітурієнти, які мають здоровий голосовий та диригентський апарат.

 

ЗАГАЛЬНІ ВКАЗІВКИ

1.Під час проведення іспитів з основного інструменту абітурієнти повинні продемонструвати майстерне художнє виконання творів, різних за жанром та стилем.

2.  Виразне виконання вокального твору під власний акомпанемент таукраїнської народної пісні без супроводу (a capella). 

3. З сольфеджіо, теорії музики та музичної літератури абітурієнтам необхідно показати навички написання музичного диктанту, вміння запису музики на слух та визначення на слух всіх елементів музичного мовлення.

 

Гра на музичних інструментах

ФОРТЕПІАНО

Абітурієнт повинен виконати:

1.         Поліфонічний твір дво- або триголосний (приблизна складність - И.С.Бах «Трьохголосні інтенції». Прелюдії та фуги з «Добре темперованого Клавіру», Частини з сюїти).

2.         Твір великої форми (приблизна складність - И.Гайдн, В.А.Моцарт. Сонати за вибором І частина або всі інші; Л.В.Бетховен. Сонати приблизної складності - №№ 1, 5, 6, 9, 25 або інші).

3.         П'єса кантиленного характеру українського, російського абозарубіжного композитора.

 

БАЯН, АКОРДЕОН

Абітурієнт повинен виконати:

Для випускників ДМШ:

 

1.      Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність -И.С.Бах. Прелюдія та фуга з циклу «8 маленьких прелюдій та фуг»).

2.      Твір великої форми (приблизна складність - І.Яшкевич. «Сонатина в старовинному стилі» В.Золотарьов. «Дитяча сюїта», одна з сюїт на вибірА.Білошицький. Сюїта «Пори року»).

3.      П'єса кантиленного характеру (приблизна складність П.Чайковський. «Пісня без слів». В.Косенко. «Мелодія» Ю.Щуровський. «Романс». В.Зубицький. «Коломийки»).

 

СКРИПКА

Абітурієнт повинен виконати:

1.      Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність - И.С.Бах. Партита № 2. Alemanda, Giga).

2.      Твір великої форми (приблизна складність - Ф.Шпор. Концерт № 9, 11). П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Ф.Крейснер (в стилі Г.Пуньяні) «Прелюдія і Аллегро»)

3.      П’єса або етюд технічного спрямування (приблизна складність – Левицький. «Українська рапсодія»).

 

БАНДУРА

Абітурієнт повинен виконати:

1.      Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність - Й.С.Бах. «Прелюдія» до-мажор. Й.С.Бах. «Сіціліана». М.Дремлюга. «Прелюдія і фуга»).

2.      Твір великої форми (приблизна складність - Г.Гембера. «Варіації на тему укр. нар. пісні «Марина». К.Мясков. «Концертна п'єса для бандури та фортепіано» на тему укр. нар. пісні «Вечір на дворі». В.Петренко «Сонатина» на тему укр. нар. пісні «Ой, важу я, важу»).

3.      П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – М. Дремлюга. «Романс». М.Лисенко. «Хвилина розпачу»).

 

ГІТАРА

Абітурієнт повинен виконати:

1.               Поліфонічний твір у перекладі для гітари (приблизна складність -Й.С.Бах. Прелюдія та фуга ля-мінор. Adagio і Fuga-allegro з «Sonata for violin Solo №l BWV10017).

2.               Твір крупної форми (приблизна складність - К. Смага. Варіації на тему російської народної пісні «Вот мчится тройка почтовая». М.Висоцький. Варіації на тему російської народної пісні «Ах ты, матушка, голова болит»).

3.               П'єса кантиленного характеру (приблизна складність– оригінальний твір для гітари /наприклад, А. Барріос. Vals Op.8, №4. Ф.Сор. Rondo з «Grande Sonate», op. 22).

 

Тривалість гри на музичних інструментах з творчого конкурсу з музики 15 хвилин.

 

Сольфеджіо, теорія та музична література

ПИСЬМОВО

 

1. Одноголосний музичний диктант з хроматизмами, діатонічний однотональний у простому розмірі.

 

2.          Слуховий аналіз:

§             звукоряд натурального мажору або мінору.

§             послідовність з 4 інтервалів (поза ладом);

§             послідовність з 4 акордів поза ладовим зв'язком (мажорний та мінорний тризвуки);

3.          Завдання з теорії музики:

§          Вказати ключові знаки та паралельну тональність до заданої тональності (мажорної та мінорної);

§             побудувати звукоряд натурального мажору або мінору від заданого звуку;

§             побудувати від заданих звуків і визначити 2 діатонічні інтервали (консонанс і дисонанс);

§             побудувати у двох заданих тональностях (мажор і мінор) тонічні тризвуки.

 

УСНО

1.         Просольфеджувати мелодію нескладної знайомої української народної або шкільної пісні.

Тривалість теоретичного блоку з творчого конкурсу з музики: письмова частина - 40 хвилин (групове); усна – 15 хвилин на абітурієнта.

 

СПИСОК МУЗИЧНИХ ТВОРІВ

И.С.Бах: Добре темперований клавір. І том. Прелюдія і фуга до-мінор №2.

В.А.Моцарт: Симфонія № 40 соль-мінор; експозиція І частини.

Л.В.Бетховен: Симфонія № 5 до-мінор. Фінал симфонії № 9 (хоровий фрагмент); соната № 14; соната № 8 ч. 1.

Ф.Шуберт: «Форель»; Серенада.

Ф.Шопен: Вальс № 7 до дієз мінор; етюд № 12 до-мінор.

Ф.Ліст: Угорська рапсодія № 2.

Ж.Бізе: Хабанера з опери «Кармен».

Е.Гріг: «Ранок» з сюїти «Пер Гюнт»; пісня Сольвейг.

М.Равель: «Болеро».

 

УКРАЇНСЬКА МУЗИКА

С.Гулак-Артемовський: Романс Оксани з опери «Запорожець за Дунаєм»; дует Одарки й Карася з опери «Запорожець за Дунаєм».

М.В.Лисенко: «Віють вітри» (пісня Наталки з опери «Наталка-Полтавка»); «Ой, я - дівчина Наталка» (пісня Наталки з опери «Наталка-Полтавка»); інтродукція до опери «Тарас Бульба».

М.Д.Леонтович: «Щедрик», «Дударик».

К.Г.Стеценко: «Вечірня пісня» на слова Т.Г.Шевченка.

Б.М.Лятошинський: «Осінь» на слова О.С.Пушкіна.

 

РОСІЙСЬКА МУЗИКА

 

М.І.Глінка: Увертюра до опери «Руслан і Людмила»; арія Сусаніна з 4 д. Опери «Іван Сусанін»; Вальс-фантазія»; «Я пам'ятаю мить чудову» на слова О.С.Пушкіна.

М.А.Римський-Корсаков: Симфонічна сюїта «Шехеразада» (1ч.).

П.І.Чайковський: Вступ до опери «Євгеній Онєгін»; арія Ленського (картина 5 опери «Євгеній Онєгін»); Перший концерт для фортепіано з оркестром – І, III ч.; «Танець маленьких лебедів» з балету «Лебедине озеро»; «Вальс квітів» з балету «Лускунчик»; «Осіння пісня» із циклу «Пори року».

С.В.Рахманінов: Другий концерт для фортепіано з оркестром (1ч.).

 

КОМПОЗИТОРИ XX СТОЛІТТЯ

С.С.Прокоф'єв: Танець лицарів з балету «Ромео і Джульєтта». Д.Д.Шостакович: Сьома симфонія (1ч.).

А.І.Хачатурян: Вальс із музики до драми Лєрмонтова «Маскарад». І.О.Дунаєвський: Марш із кінофільму «Веселі хлоп'ята»; «Шкільний вальс» на слова М.Матусовського.

 

СПИСОК КОМПОЗИТОРІВ

ЗАХІДНО-ЄВРОПЕЙСЬКІ КОМПОЗИТОРИ:

Й.С.Бах (1685-1750), Фредерік Шопен (1810-1849), В.А.Моцарт(1756-1791), Роберт Шуман (1810-1856), Йозеф Гайдн (1732-1809), Ференц Ліст (1811-1886), Л. ван Бетховен (1770-1827), Дж. Верді (1813-1901), Франц Шуберт (1794-1828)

 

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ:

С.С.Гулак-Артемовський (1813-1873),  Л.М.Ревуцький (1889-1977), М.ВЛисенко (1842-1912),            Б.М.Лятошинський (1894-1968), М.ДЛеонтович (1877-1921), С.П.Людкевич (1879-1979),  К.Г.Стеценко (1882-1922), В.С.Косенко (1896-1938)

                                                   

                                                        РОСІЙСЬКІ КОМПОЗИТОРИ:

М.І.Глінка (1801-1857), М.П.Мусоргський (1839-1881), П.І.Чайковський (1840-1893),                  О.П.Бородін (1833-1877), М.А.Римський-Корсаков (1844-1908), С.В.Рахманінов (1873-1943),

КОМПОЗИТОРИ XX СТОЛІТТЯ:

С.С.Прокоф'єв (1891-1953), Д.Д.Шостакович (1906-1975), С.В.Свірідов (1915-1998)

 

                                                          Вокальне випробування

 

Абітурієнт повинен виконати два різнохарактерних вокальних твори за формою і змістом:

  1. Пісня під власний акомпанемент (приблизна складність – К.Стеценко «Плавай, плавай. Лібиденько»; П.Майборода «Стежина», «Пісня про вчительку»; А.Пашкевич «Мамина вишня»; Я.Стеценко «Зоре моя вечірня»; Е.Гріг «Захід сонця»; О.Колодуб «Вишиванка»).
  2. Пісня без супроводу (a capella) (приблизна складність – укр. нар. пісні та їх обробки: В.Заремба «Дивлюсь я на небо»; В.Косенко «Взяв би я бандуру»; О.Чишко «Дощик, дощик»; М.Віленський «У вишневому садочку», «Стоїть явір над водою»).

Тривалість вокального випробування з творчого конкурсу з музики – 10 хвилин.

Загальна тривалість відповіді з творчого конкурсу з музики 45 хвилин на одного абітурієнта.

 

Творчий конкурс з музики 

Факультет Мистецтв НПУ імені М.П.Драгоманова

(освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр)

6.020204. Музичне мистецтво

 

Критерії оцінки знань і вмінь вступних іспитів для абітурієнтів

(загальний обрахунок рейтингової оцінки за 400-х бальною системою)

 

ПИСЬМОВО

Сольфеджіо, теорія музики та музична література

(150 балів)

Тривалість теоретичного блоку з творчого конкурсу з музики – 40 хвилинна письмовий цикл

та 15 хвилин на усний тощо.

 

Назва

блоку предмета,

видів робіт

Критерії оцінки знань і вмінь

Загальна

кількість

набраних

балів

I

1.

2.

Теоретичний блок

Музичний диктант

Слуховий аналіз

Лад

4 інтервалів

4 акордів

Акорди та їх функції у гармонічній послідовності

Написаний без помилок.

В цілому написаний, але з  незначними неточностями в мелодії.

Невірно визначений розмір, інтонаційні та ритмічні помилки.

Велика кількість помилок або диктант ненаписаний.

Вірно визначений лад

Бал визначається у відповідності до кількості вірно визначених інтервалів

Бал визначається у відповідності до кількості вірно визначених акордів

Бал визначається у відповідності до кількості правильних відповідей.

0-50

25

15-24

10-14

0-9

0-25

0-5

0-7

0-7

0-6

II

1.

2.

3.

Завдання з теорії музики

Тональність

Лад

2 інтервали

2 акорди

Вірно вказані ключові знаки, паралельна та однойменна тональність до двох заданих

Є помилки при виконанні завдання

Вірно побудований лад від заданого звуку

Є окремі неточності

Вірне розв’язання інтервалів

Неповна відповідь або помилки при розв’язанні

Вірно розв’язані акорди

Бал визначається в залежності від кількості помилок.

0-25

5

0-4

10

0-9

5

0-4

5

0-4

III

Запис мелодії по пам’яті

Мелодія пісні записана без помилок, вірно позначена гармонічна схема акомпанементу

Вірно записана мелодія пісні, але є помилки у гармонічній схемі акомпанементу

Бал визначається в залежності від кількості помилок.

0-20

20

10-19

0-9

IV

Музична література

(прослуховування муз. творів)

Вірно визначені автори, назви 3-х муз. творів та їх основні теми

Вірно визначені автори і назви 2-х муз. творів

Вірно визначений автор і назва одного музичного твору.

0-30

30

20

10

 

Загальна кількість балів за письмову частину

 

0-150

 

УСНО

(50 балів)

 

Назва

блоку предмета,

видів робіт

Критерії оцінки знань і вмінь

Загальна

кількість

набраних

балів

1.

Просольфеджувати мелодію з листа

Інтонаційно вірно виконана мелодія

Є окремі інтонаційні неточності

0-10

10

0-9

2.

Просольфеджувати та підібрати акомпанемент до мелодії пісні

Інтонаційно чисто виконана мелодія пісні та вірно підібраний акомпанемент

Є окремі помилки в акомпанементі та при інтонуванні мелодії пісні

0-20

20

0-19

3.

Характеристика творчості композитора, музичні ілюстрації

Творчий підхід до подачі музикознавчого матеріалу

Неточні дані при характеристиці творчості композитора та музичних ілюстрацій

0-20

15-20

0-14

 

Загальна кількість балів за усну частину

 

0-50

 

Загальна кількість балів

 

0-200

 

Вокальне випробування

(80 балів)

Тривалість вокального випробування з творчого конкурсу з музики – 10 хвилин.

 

Різнохарактерні

вокальні твори за формою і змістом

Критерії оцінки знань і вмінь

Загальна кількість набраних балів

I

Виконання пісні під власний акомпанемент

1. здоровий голосовий апарат;

2. початкові вокальні дані;

3. чистота інтонації;

4. співвідношення звучання мелодії та акомпанементу;

5. артистистичне виконання твору.

0-8

0-8

0-8

0-8

0-8

0-40

II

Виконання пісні без супроводу

(a capella)

1.здоровий голосовий  апарат;

2. співацька постава;

3.чистота інтонації;

4.початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція)

5.артистистичне виконання твору.

0-8

0-8

0-8

0-8

0-8

0-40

     

0-80

 

Гра на музичних інструментах

(120 балів)

Тривалість гри на музичних інструментах з творчого конкурсу з музики – 15 хвилин.

 

Різнохарактерні інструментальні твори за стилем, жанром та формою

Критерії оцінки знань і вмінь

Загальна кількість набраних балів

I

П’єса або етюд

технічного спрямування

1. чіткість і рівність виконання;

2. темпово-ритмічна стабільність.

0-15

0-15

______

0-30

II

Поліфонічний твір

(дво або триголосний)

1.співвідношення голосів;

2.відчуття форми твору;

3. якість звуковидобування.

0-15

0-15

0-15

________

0-45

III

Твір великої форми

(соната, варіації)

1.переконлива інтерпретація музичного твору;

2.врахування стильових особливостей твору;

3. якість звуковидобування;

4.технічна досконалість.

0-10

0-10

0-10

0-15

0-45

     

0-120

 

Творчий конкурс з музики

(освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр)

Загальний обрахунок рейтингової оцінки за 200-х бальною системою 

 

Прізвище І.П.

абітурієнта

Назва блоків предметів, видів робіт

Загальна кількість балів за розділами

Творчого конкурсу

Загальна кількість балів

за розділами Творчого конкурсу

Загальний рахунок балів з Творчого конкурсу

   

Теоретичний блок:

Музичний диктант

Слуховий аналіз

Теорія

Музична література

Гра на муз. Інструментах

Вокальне випробування

0-60

0-15

0-15

0-20

0-10

0-100

0-40

   
   

Теоретичний блок:

Музичний диктант

Слуховий аналіз

Теорія

Музична література

Гра на муз. Інструментах

Вокальне випробування

0-60

0-15

0-15

0-20

0-10

0-100

0-40

   
   

Теоретичний блок:

Музичний диктант

Слуховий аналіз

Теорія

Музична література

Гра на муз. Інструментах

Вокальне випробування

0-60

0-15

0-15

0-20

0-10

0-100

0-40

   
   

Теоретичний блок:

Музичний диктант

Слуховий аналіз

Теорія

Музична література

Гра на муз. Інструментах

Вокальне випробування

0-60

0-15

0-15

0-20

0-10

0-100

0-40

   
   

Теоретичний блок:

Музичний диктант

Слуховий аналіз

Теорія

Музична література

Гра на муз. Інструментах

Вокальне випробування

0-60

0-15

0-15

0-20

0-10

0-100

0-40

   

 

Якщо абітурієнт під час вступного випробування з творчого конкурсу набрав від 0-99 балів, то дана кількість балів вважається не достатньою для допуску в участі у конкурсному відборі до факультету мистецтв НПУ імені М.П. Драгоманова.

Оцінювання рівня знань абітурієнтів проводиться кожним із членів предметної комісії окремо, відповідно до критеріїв оцінювання. Загальний бал оцінювання рівня знань абітурієнта виводиться за результатами обговорення членами комісії особистих оцінок відповідей абітурієнтів. Бали (оцінки) вступного випробування (творчого конкурсу) виголошується головою предметної комісії усім абітурієнтам, хто брав участь у випробуванні після закінчення іспиту.

 

·КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ СПІВБЕСІДИ

Предметна комісія аналізує результати співбесіди методом експертної оцінки та колегіально приймає рішення: про «рекомендовано до зарахування» або «не рекомендовано до зарахування».